جشن ملی ثبت قنات قصبه گناباد برگزار می گردد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: جشن ملی ثبت قنات قصبه گناباد و 10 قنات ایرانی دیگر در فهرست میراث جهانی یونسکو، فردا پنج شنبه 14 بهمن ماه با حضور دکتر زهرا احمدی پور، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در این شهرستان برگزار می گردد.

جشن ملی ثبت قنات قصبه گناباد برگزار می گردد

علیرضا شناسایی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: مسئولان و چهره های علمی کشوری و استانی دیگری نیز در این مراسم حضور خواهند داشت و با مراسم استقبال از میهمانان روز چهارشنبه ساعت 10:30 صبح در مرقد علامه بهلول گنابادی و شهدای گمنام شهرستان همراه است.

وی ادامه داد: مسئولان بعد از ادای احترام به ساحت شهدای گمنام و علامه بهلول گنابادی به سمت قنات قصبه گناباد عزیمت نموده و از یادبود ثبت جهانی قنات قصبه گناباد نیز رونمایی و در ادامه از روستای تاریخی ریاب بازدید خواهند کرد.

شناسایی توضیح داد: مراسم جشن ملی ثبت قنات قصبه گناباد و 10 قنات ایرانی دیگر در فهرست میراث جهانی یونسکو در ساعت 14 روز پنجشنبه در پردیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار و در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه دستاوردها و صنایع دستی گناباد همراه با مراسم آئینی، اجرای گود باستانی و کف زنی برگزار می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد مطرح کرد: همچنین همزمان با برگزار این جشن، به منظور حمایت و حفاظت مردمی از قنوات نیز بزرگترین زنجیره مردمی دور میله چاه های قنات قصبه نیز با حضور 472 نفر تشکیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1038

به "جشن ملی ثبت قنات قصبه گناباد برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن ملی ثبت قنات قصبه گناباد برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید