گستره موسیقی موغام از شمال آفریقا تا چین است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران: مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد گستره موسیقی موغام را از شمال آفریقا تا چین خواند و گفت: اقلیم فرهنگی موغام، این قابلیت را دارد که در سطح بین المللی برگزار گردد و پذیرای داوران و هنرمندانی از کشورهایی باشد.

گستره موسیقی موغام از شمال آفریقا تا چین است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از تبریز به نقل از کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر، در آیین اختتام این رخداد موسیقایی، پیروز ارجمند با بیان اینکه ایران از تنوع فرهنگی و هنری قابل توجهی در حوزه موسیقی بهره مند است، اظهار کرد: سیاست فعلی این وزارت خانه حمایت از انواع موسیقی در استان های کشور است تا با توسعه متوازن آن بتوان به نوعی از عدالت در توزیع امکانات و تعامل و تبادل فرهنگی دست یافت.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره های موسیقی در همه استان های کشور برای معرفی و شناخته شدن آن سطح ملی و حضور در جشنواره بین المللی موسیقی فجر از برنامه های این وزارتخانه است و جشنواره موغام نیز کوششی پیروز در این راستاست.

ارجمند ابراز امیدواری کرد که این جشنواره بتواند در سال آینده نماینده ای به جشنواره موسیقی فجر معرفی نموده و به شناخته شدن هر چه بیشتر این موسیقی یاری کند.

این مدیر موسیقایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کوشش برای برگزاری جشنواره موسیقی فجر در همه استان های کشور از برنامه های مرکز تحت مدیریت خود بر شمرد و اضافه کرد: این اقدام در سلجاری در شش استن کشور به صورت آزمایشی اجرا شد و این امید هست که در جشنواره سال آینده همه استان ها شاهد اجراهای هنرمندان سراسر کشور باشند.

وی تاکید نمود: کوشش ما بر این پایه است که جشنواره موسیقی فجر برآیندی از موسیقی همه ایران باشد و صرفا نماینده موسیقی تهران و پایتخت نباشد.

پیروز ارجمند گفت: این کوشش می توتاند به شنیده شدن صدای همه اقلیم ایران منجر گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: موسیقی موغام، از جمله گونه های موسیقی است که واجد ویژگی های فرهنگی و معنایی بالایی است و قابلیت طرح در هر برهه ای را دارد.

ارجمند، گستره موسیقی موغام را از شمال آفریقا تا چین خواند و اضافه کرد: اقلیم فرهنگی موغام، این قابلیت را دارد که در سطح بین المللی برگزار گردد و پذیرای داوران و هنرمندانی از کشورهایی باشد در این حوزه فرهنگی فعالیت می نمایند.

وی با مثبت ارزیابی کردن نتایج فعلی جشنواره خاطر نشان کرد: جشنواره موغام تبریز نیز می تواند در این راستا عمل کند و به سمت بین المللی شدن حرکت کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 492

به "گستره موسیقی موغام از شمال آفریقا تا چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گستره موسیقی موغام از شمال آفریقا تا چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید