کمبودنقدینگی و سنتی بودن شیوه فراوری مهمترین مسائل فراوری خرما است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران، به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان، ناصر حیدری پوری با تشریح ظرفیت های بخش کشاورزی گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، فراوری واشتغال باید از ظرفیت های بخش کشاورزی استان ازجمله شیلات ، زراعت و باغبانی برای توسعه صادرات غیر نفتی بیشترین بهره را برد.

کمبودنقدینگی و سنتی بودن شیوه فراوری مهمترین مسائل فراوری خرما است

حیدری پوری اضافه کرد: سطح زیرکشت نخلستان های استان بیش از 37هزار هکتار با فراوری سالیانه 150 هزار تن خرما است که باید از این ظرفیت برای توسعه صادرات غیر نفتی استفاده کرد.

وی بیان نمود: سالیانه 10هزارتن خرما به ارزش 40میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر می گردد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در صادرات خرما رقبایی همچون عربستان و امارات متحده وجود دارد توضیح داد: ارمنستان، آذربایجان، هند، عمان، استرالیا، کانادا، روسیه، امریکا، کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس از مهمترین بازار های هدف برای صادرات محصول خرما هستند.

حیدری پوری گفت: در استان 11واحد بسته بندی خرما با ظرفیت سالیانه 17هزارتن فعالیت می نمایند.

وی بیان نمود: کمبود نقدینگی و سنتی بودن شیوه های فراوری از مهمترین مسائل واحد های بسته بندی خرما در استان است که باید با ایجاد زیرساخت های مناسب و بهره گیری ازتکنولوژی های نوین مسائل این واحد ها را مرتفع کرد.

حیدری پوری اضافه کرد: باید برای توسعه صادرات غیر نفتی علاوه بر محصول خرما در مورد فراوریات گلخانه ای، شیلاتی، دام و طیور هم برنامه ریزی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 593

به "کمبودنقدینگی و سنتی بودن شیوه فراوری مهمترین مسائل فراوری خرما است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبودنقدینگی و سنتی بودن شیوه فراوری مهمترین مسائل فراوری خرما است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید