کارگروه های فرهنگی و مالی ویژه گردشگری در مجلس تشکیل شده است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در بحث میراث فرهنگی و گردشگری دارای دو کارگروه فرهنگی و اقتصادی است تا به توان بخش عمده ای از منابع اقتصادی کشور را از راه گردشگری تامین کرد.

کارگروه های فرهنگی و مالی ویژه گردشگری در مجلس تشکیل شده است

با تور ارزان مسقط از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس جمشید جعفرپور در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی لارستان گفت: وجود بناهای مختلف تاریخی و فرهنگی و با توجه به شرایط تحریم های ظالمانه دشمنان در سال های اخیر و کاهش قیمت نفت استفاده از منابع فرهنگی و گردشگری مهم ترین جایگزین نفت است.

وی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی تسهیلاتی در بحث میراث فرهنگی و گردشگری در نظر گرفته شده است، گفت: مجلس از بحث های فرهنگی و گردشگری به صورت مادی و معنوی حمایت می نماید و بحث میراث فرهنگی و گردشگری خود دارای دو کارگروه فرهنگی و اقتصادی است تا بتوان بدون اتکا بر نفت بخش عمده ای از منابع اقتصادی کشور را از راه گردشگری تامین کرد.

مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس با تاکید بر غنای استان در آثار تاریخی به صندلی ویژه شهر لار گفت: تا انتها سال 3 اثر ارزشمند تاریخی باغ نشاط لار، قلعه اژدها پیکر و سر در ورودی بازار قیصریه لار با اعتبار یک میلیارد ریال مرمت می شوند.

وی اضافه نمود: لارستان در مقطعی از تاریخ محل تجارت اقتصادی جنوب کشور بوده که نشانه های آن را در بازار قیصریه و کاروانسراهایی اطراف آن می توان دید, همچنین این شهر تاریخی در گذشته دارای سکه هایی به نام لارین بوده است که نشان از فرهنگ و پیشینه قدرتمند این شهرستان دارد.

امیری به اقدامات اجرا شده برای حمایت از صنعتگران این شهرستان اشاره نمود و گفت: تا انتها سال جاری مرمت مدرسه زمانی شهرستان به اتمام و به منظور حمایت از صنایع دستی منطقه به خانه صنایع دستی تبدیل می گردد.

وی همچنین از هنرمندان لار دعوت کرد تا در نمایشگاه هایی کشوری و استانی برای معرفی و عرضه محصولات خود شرکت نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس اضافه نمود: ایجاد زیرساخت مناسب از مهم ترین اقدامات برای بهبود توسعه صنعت گردشگری و به دنبال آن حضور گردشگران داخلی و خارجی است از این جهت تسهیلات ویژه ای از جمله معافیت اقتصادیاتی، معرفی به بانک برای دریافت وام پروژه های سرمایه گذاری با پیشرفت فیزیکی بالای 25 درصد در نظر گرفته شده است.

معاون گردشگری و امور زائرین استاندار فارس نیز یکی از اولویت های موجود در کشور را گردشگری دانست و گفت: سعی شده در مجموعه استانداری و بحث میراث فرهنگی نگاه را از مرکز استان برداشته و به سراسر استان تعمیم دهیم.

شاپور رستمی با بیان اینکه باید در هر شهرستان کمیته ای برای گردشگری به ریاست فرمانداری آن شهرستان ایجاد گردد و مصوبات این کمیته به کارگروه استان برای ارائه و اجرا ارسال گردد توضیح داد: بدین شکل می توان بنا به ظرفیت های هر شهرستان تصمیم مناسب گرفت.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 938

به "کارگروه های فرهنگی و مالی ویژه گردشگری در مجلس تشکیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگروه های فرهنگی و مالی ویژه گردشگری در مجلس تشکیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید