چین در رویای تسخیر فضا

به گزارش تور ایتالیا ارزان، چین درصدد آن است که به صندلی ابرقدرتی در عرصه فضا دست پیدا کند. این کشور در ماه ژانویه هنگامی که کاوشگری را در نیمه پنهان ماه فرود آورد، گام بزرگی در دستیابی به این هدف برداشت. ژانگ کجیان، مدیر سازمان ملی فضایی چین (CNSA) در جریان سخنرانی به مناسب روز فضایی خاطرنشان کرد که چین اکنون میخواهد ظرف مدت 10 سال آینده، یک پایگاه تحقیقاتی علمی در منطقه قطب جنوب ماه بسازد.

چین در رویای تسخیر فضا

ژانگ همچنین اشاره نمود که پکن می خواهد کاوشگری مریخی را تا سال 2020 پرتاب کند. او تأیید کرد که چهارمین کاوشگر قمری این کشور نیز با نام چانگ ای 5 تا خاتمه امسال میلادی پرتاب خواهد شد. درابتدا قرار بود که چانگ ای 5 در نیمه دوم سال 2017، نمونه هایی از روی ماه برداشت کند؛ اما پس از آنکه لانگ مارس 5 وای 2، راکت حامل این کاوشگر در خلال پرتابی جداگانه در ژوئیه 2017 با شکست روبرو شد، پرتاب چانگ ای 5 نیز به تعویق افتاد.

چین روز چهارشنبه خاطرنشان کرد که راکت لانگ مارس 5 بی پرواز جدیدش را در نیمه نخست 2020 انجام خواهد داد و قطعات اصلی یک ایستگاه فضایی برنامه ریزی شده را به فضا حمل خواهد نمود. به گفته واحد مأموریت های انسانی فضایی چین، تیانگونگ یا قصر آسمانی در سال 2022 درون مدار قرار خواهد گرفت.

تیانگونگ قرار است درنهایت جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) گردد. این ایستگاه که ساخت آن با همکاری ایالات متحده، روسیه، کانادا، اروپا و ژاپن انجام شده است، در سال 2024 بازنشست خواهد شد.

علاوه بر این، پکن چندی پیش گزارش داد که یک مأموریت اکتشافی سیارکی را پرتاب خواهد نمود و به همین منظور از مشارکت کنندگان دعوت نموده است که آزمایش هایشان را روی کاوشگر این مأموریت قرار دهند. سطح نشین قمری فعلی چانگ ای 4 تجهیزاتی را حمل می نماید که به دست پژوهشگران آلمانی، هلندی و سوئدی ساخته شده است.

چین اکنون در مقایسه با روسیه و ژاپن، بودجه بیشتری را به برنامه های فضایی نظامی و غیرنظامی اختصاص می دهد و پس از ایالات متحده در صندلی دوم واقع شده است. هرچند در خصوص هزینه های صرف شده چین در عرصه فضا ابهاماتی وجود دارد؛ اما براساس برآورد سازمان همکاری و توسعه مالی، بودجه فضایی این کشور در سال 2017، 8.4 میلیارد دلار بود

با تور چین از شگفت انگیزترین مقصد گردشگری جهان دیدن کنید.

منبع: انتخاب
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 203

به "چین در رویای تسخیر فضا" امتیاز دهید

1 کاربر به "چین در رویای تسخیر فضا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در رویای تسخیر فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید