چگونه از بندر ترکمن به گنبد کاووس سفر کنیم؟

به گزارش تور ایتالیا ارزان، این راستا اگرچه از جاده های اصلی نمی گذرد و باید در آن ها بااحتیاط برانید، اما پر است از زیبایی های طبیعی و زیبایی های فرهنگ ترکمن. این راستا از بندرترکمن و جاده ای معروف به خط آلمان شروع می شود و بعد از عبور از شهرهای سیمین شهر و آق قلا به گنبد کاووس می رسد.

چگونه از بندر ترکمن به گنبد کاووس سفر کنیم؟

بندر ترکمن: بندرترکمن شهری است نسبتا جوان که کمتر از 70 سال از احداثش می گذرد. در اسکله شهر می توانید قایق سواری کنید و از بقایای اسکله آلمانی ها در جنگ جهانی دوم دیدن کنید.

گورستان تاریخی: وارد جاده آق قلا شوید و به خروجی سمت راست جاده بپیچید تا بعد از حدود 12 کیلومتر رانندگی در سمت چپ، یک قبرستان بزرگ و شگفت انگیز را ببینید. اشکال روی سنگ قبرها بسیار دیدنی است.

سیمین شهر: چند کیلومتر بعد از قبرستان به چهارراه سیمین شهر می رسید. در این شهر چندین بنای تاریخی و کارگاه های چاقوسازی، نمدمالی و قالی بافی زنان ترکمن را می توانید ببینید.

آق قلا: از چهارراه سیمین شهر تا آق قلا تقریبا 20 کیلومتر راه دارید. در همان ابتدای شهر آق قلا یک پل تاریخی بزرگ خواهید دید و بعد هم به تعداد زیادی مغازه فروش گلیم، پلاس و فرش ترکمنی می رسید. در اطراف پل تاریخی هم مغازه فروش زیورآلات ترکمنی وجود دارد. برای رسیدن به گنبد، در شرقی ترین میدان آق قلا جاده را به سمت روستای طعنه و سپس سمت راست بپیچید. این جهت حدود 82 کیلومتر است، اما جاده آن دوبانده است و باید مراقب موتورسواران باشید.

میل گنبد مشهورترین اثر تاریخی در این منطقه است که در فهرست میراث یونسکو هم ثبت شده است

میل گنبد: میل گنبد مشهورترین اثر تاریخی در این منطقه است که در فهرست میراث یونسکو هم ثبت شده است. برج آرامگاهی گنبد قابوس در گنبد، یک برج آجری است که طبق آخرین ارزیابی، 62.66 متر ارتفاع دارد و در اطرافش، بوستانی باصفا وجود دارد. ساختمان این میل آرامگاه شمس المعالی قابوس بن وشمگیر زیاری است. اگر دل تان خواست یک بلندگوی تاریخی را امتحان کنید، دقیقا در زیر گنبد بایستید و بلند حرف بزنید، قدرت صدای تان چند برابر می شود. میل را در خیابان امام خمینی (ره) شمالی، نبش خیابان ملت می توانید ببینید.

بندر ترکمن: در تقاطع راه آهن گرگان به بندرترکمن تعداد زیادی مغازه فروش فرش و قالیچه و صنایع دستی ترکمنی وجود دارد که می توانید از آن جا هم خرید کنید.

گنبد: اگر دنبال زیورآلات هستید، به نبش سه راهی سعدی شمالی و سراغ خان تکه بروید. اگر هم زیورآلات ارزان تر می خواهید، می توانید به مغازه آتابای در خیابان امام خمینی (ره) بروید. برای خرید روسری ترکمنی ارزان، غیر از بازار اصلی گنبد به خیابان امامزاده و دکان کبیر بروید

روز بازار: برای خرید از روزبازارهای مناطق ترکمن نشین در این جهت می توانید، شنبه به سیمین شهر، دوشنبه به بندرترکمن، پنج شنبه ها به آق قلا و جمعه ها به گنبد بروید.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1665

به "چگونه از بندر ترکمن به گنبد کاووس سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از بندر ترکمن به گنبد کاووس سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید