پیشی دریافت بازسازی واحدهای مسکونی بر تعمیر، عدم نظارت بر ساخت و ساز مهندسی

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران: نائب رئیس انجمن راه و ساختمان کشور با اشاره به اینکه بر ساخت و سازهای مهندسی نظارت جدی نمی گردد، گفت: متاسفانه اکنون در کشور بازسازی واحدهای مسکونی بر تعمیر پیشی گرفته است.

پیشی دریافت بازسازی واحدهای مسکونی بر تعمیر، عدم نظارت بر ساخت و ساز مهندسی

جهت دریافت خدمات بازسازی اداری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران از آمل، سید محمود حسینی در نخستین همایش استانی معماری و عمران در آمل اظهار کرد: متاسفانه اکنون بازسازی واحدهای مسکونی در ایران بیشتر از تعمییر آن بوده، این درحالی است که در بعضی کشورهای پیشرفته این شرایط معکوس است.

وی، سرمایه گذاری در بخش مسکن را از جمله بخش های توجیه پذیر و سود آور دانست و گفت: رونق این بخش، رونق اشتغال را به دنبال دارد و از همین رو تکلیف است که نظارت بر بخش ساختمان و مسکن از سوی متولیان امر بیشتر گردد و سازندگان این بخش با تعهد بالا به کیفیت و ماندگاری آن توجه جدی داشته باشند.

نائب رییس انجمن راه و ساختمان کشور گفت: ایران از کشورهایی بوده که همیشه در خطرات ناشی از حوادث طبیعی شامل سیل و زلزله روبرو بوده و وجود ساختمان های با ایده های نو مهندسان جوان و رعایت معماری های اصولی می تواند در کاهش خسارت های جانی و اقتصادی به شهروندان یاری کند.

حسینی گفت: ساخت و سازهای غیرمتعارف و خارج از ضوابط شهری و مهندسی از چالش های موجود در کشور بوده که مدیریت های شهری را از توسعه پایدار توسعه عقب خواهد کشاند.

وی بیان نمود: متاسفانه اکنون شمار ساخت وسازهای صورت گرفته وبدون رعایت موارد ایمنی و ضابطه ای زیاد است وباید توسط دستگاه های متولی و اجرایی کنترل ونیز در صورت مشاهد برخورد جدی گردد.

وی اضافه کرد: بعضی آمارهای ارائه شده نشان می دهد که شمار واحدهای آسیب دیده در کشور زیاد است که دلایل آن نیز زیاد و توسط مهندسان داخلی قابل بر طرف شدن دارد.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1115

به "پیشی دریافت بازسازی واحدهای مسکونی بر تعمیر، عدم نظارت بر ساخت و ساز مهندسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشی دریافت بازسازی واحدهای مسکونی بر تعمیر، عدم نظارت بر ساخت و ساز مهندسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید