پسکوف: آمریکا درصدد خصوصی کردن دموکراسی است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه گفت که کرملین مخالف برگزاری نشست دموکراسی آمریکا بدون حضور همه کشور ها است و این اقدام را تلاشی از سوی واشنگتن برای اختصاصی کردن دموکراسی می داند.

پسکوف: آمریکا درصدد خصوصی کردن دموکراسی است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، پسکوف روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که تصمیم مقامات ایالات متحده برای دعوت نکردن بعضی کشور ها از جمله روسیه و چین به اجلاس سران کشور ها برای دموکراسی، کوششی برای کشیدن خط جدایی و خصوصی کردن دمکراسی است.

پسکوف گفت: ما نگرش منفی نسبت به این رویداد آینده داریم و متاسفانه، ایالات متحده ترجیح می دهد خطوط جدانماینده جدیدی ایجاد کند؛ این به هیچ وجه با روحیه عمومی در دنیا مرتبط نیست.

سخنگوی کرملین توضیح داد: ایالات متحده در حال اجرا چنین کوشش هایی است و آن ها سعی می نمایند کلمه دموکراسی را خصوصی نمایند در حالی که چنین چیزی کاملا نادرست است.

آمریکا میزبان اجلاس سران برای دموکراسی است که سران کشورها، فعالان حقوق بشر و تجار را از 9 تا 10 دسامبر (18 تا 19 آذرماه) به وسیله ویدئو کنفرانس گرد هم می آورد. آن ها 110 کشور و منطقه را برای این اجلاس دعوت کردند.

جمهوری اسلامی ایران، روسیه، مجارستان، چین، ترکیه، عربستان سعودی، کشور های عربی حوزه خلیج فارس، کره شمالی، ونزوئلا، نیکاراگوئه، سودان و اتیوپی و بعلاوه تعدادی دیگر از کشور های آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیا در لیست دعوت شدگان این اجلاس نیستند.

وزارت خارجه آمریکا درحالی در یک حرکت نمایشی قصد برگزاری نشست دموکراسی با دعوت از 110 کشور دنیا را دارد که خود دمکراسی در کشور میزبان با توجه به سرکوب خیزش های مدنی، رفتار های نژادپرستانه و آنچه در ششم ژانویه 2020 (17 دی ماه 1399) و درحمله به کنگره آمریکا از سوی سفیدپوستان آمریکایی رخ داد، از سوی معتبرترین نهاد ها و موسسات بین المللی زیر سوال قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2109

به "پسکوف: آمریکا درصدد خصوصی کردن دموکراسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسکوف: آمریکا درصدد خصوصی کردن دموکراسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید