ورشو و سماورسازی بروجرد جهانی است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، ورشو و سماورسازی بروجرد جهانی است.

ورشو و سماورسازی بروجرد جهانی است

مریم جلالی اظهار کرد: بروجرد به عنوان یک شهری که پر از خانه های تاریخی است زمینه ای برای انسجام سه بخش میراث فرهنگی، گردگشری و صنایع دستی دارد.

وی توضیح داد: در بخش میراث فرهنگی خانه های قدیمی قابلیت تبدیل شده به خانه های صنایع را دارند و تجلی آن در خانه نساجی، خانه ورشو و چوب دیده شده و زمینه ساز بروز و ظهور هنرهای مختلفی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اظهار داشت: گردشگران می توانند کارگاه تولیدی زنده را مشاهده نمایند و فروش آنها با اتصال به حوزه های آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای و آموزش عالی امکانپذیر است.

جلالی با بیان اینکه بروجرد این قابلیت را دارد که منظرگاهی برای صنایع دستی کل کشور باشد، اضافه نمود: با توجه به ارتباط فرهنگی که با صنایع دستی کل کشور دارد و نقش های که بر ورشو حک شده، نمادها و نشانه هایی از کل فرهنگ ایرانی را می تواند نشان دهد.

وی افزود: ورشو نمونه شاخص صنایع دستی در بروجرد است که ضروری است صنایع دستی در شهر هم جلوه پیدا کند به طوری که نامگذاری پارک ها و خیابان ها و حتی بنرهای تبلیغاتی باید اتصالی به شهر ملی ورشو داشته باشد تا هنرمندان دلگرم شوند.

معاون وزیر میراث فرهنگی بیان نمود: قطعه به قطعه و خانه به خانه این سرزمین ظرفیت جهانی شدن را دارد و ورشو و سماورسازی بروجرد جهانی بوده، چون قلم زنی آن در حال صادر شدن است.

جلالی ادامه داد: ثبت جهانی یک مسئولیت است. امیدواریم مدیریت شهری به این انسجام برسد و با همکاری های لازم میتوان پرونده را تکمیل کرد و قدمی برای ثبت جهانی ورشو برداشته گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 تیر 1402 بروزرسانی: 1 تیر 1402 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2450

به "ورشو و سماورسازی بروجرد جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورشو و سماورسازی بروجرد جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید