واکنش آموزش و پرورش به ندادن کارنامه دانش آموز به مادر

به گزارش تور ایتالیا ارزان، مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش درباره ماجرای ممنوعیت دریافت کارنامه و وجاهت قانونی این ماجرا شرح داد.

واکنش آموزش و پرورش به ندادن کارنامه دانش آموز به مادر

به گزارش خبرنگاران، محمد حسین کفراشی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش در واکنش به ماجرای ممنوعیت دریافت کارنامه به وسیله مادران اعلام کرد: به هیچ وجه چنین قانون و بخشنامه ای وجود ندارد و پدر یا مادر هر دو به اسم، ولی دانش آموز در امور آموزشی و پرورشی فرزند خود مشارکت داشته باشد.

او ادامه داد: تنها در صورتی ممنوعیت مشارکت در امور پرورشی و تربیتی دانش آموز اعمال می گردد که پدر یا مادر با هم اختلاف داشته یا جدا شده باشند و حضانت فرزند به یکی از اولیای دانش آموز یا مادر یا پدر برسد که در این صورت هم صرفا ممنوعیت برای مادر وجود ندارد.

به گفته مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش در دوره ابتدایی و مبه وسیلهه اول حدود 70 درصد امور مربوط به دانش آموز از سوی مادران انجام می گردد، اعلام کرد: علوه بر آن مادران در انجمن های اولیا و مربیان و کار های تربیتی نقش فعال و سازنده ای دارند و همیشه آموزش و پرورش قدردان آنهاست بعلاوه بخش عمده رسیدگی به امور درسی دانش آموزان هم با توجه به مشغله بیشتر پدران معمولا به یاری مادران انجام می گردد.

کفراشی گفت: اگر احیانا غیر از این شرایط، به طور موردی ممنوعیتی برای مادران وجود داشته باشد، این موضوع را پیگیری می کنیم، اما تا به امروز گزارشی به ما نرسیده است.

منبع: فرارو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1981

به "واکنش آموزش و پرورش به ندادن کارنامه دانش آموز به مادر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آموزش و پرورش به ندادن کارنامه دانش آموز به مادر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید