هزار و پنجاهمین سال تولد ابوریحان بیرونی در فهرست نکوداشت های یونسکو

به گزارش تور ایتالیا ارزان، هزار و پنجاهمین سال تولد ابوریحان بیرونی در فهرست جهانی نکوداشت های 2023-2022 یونسکو به طور مشترک برای ایران، ازبکستان و تاجیکستان به ثبت رسید.

هزار و پنجاهمین سال تولد ابوریحان بیرونی در فهرست نکوداشت های یونسکو

ایرنا: روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو-ایران، در جلسه یازدهم نوامبر 2021 (20 آبان 1400) کمیسیون اولویت یونسکو مستقر در کنفرانس عمومی این سازمان، هزار و پنجاهمین سال تولد ابوریحان بیرونی به طور مشترک بین جمهوری اسلامی ایران، ازبکستان و تاجیکستان با تصویب اعضا در فهرست جهانی نکوداشت ­های یونسکو برای بازه 2023 - 2022 قرار گرفت.

با درج این رویداد در فهرست جهانی نکوداشت ها و ثبت جهانی پرونده­ های هشتصدمین سال حیات فعال شمس تبریزی بر مبنای دیدار عرفانی شمس و مولانا و هزار و پنجاهمین سال میلاد شیخ خرقانی تعداد نکوداشت های ثبت شده از مشاهیر ایرانی در فهرست یونسکو، به 42 مورد می رسد.

ابوریحان بیرونی با آثاری همچون التفهیم در ریاضیات و نجوم، آثار الباقیه در تاریخ و جغرافیا و تحقیق ماللهِند در حوزه مردم­ شناسی بر تارک تاریخ پر افتخار دانش بشری می­ درخشد و اثر ارزشمند آثار الباقیۀ او که از طریق حاکم خردمند و دانش دوست قابوس بن وشمگیر (در سال 390 تا 391 هجری) جمع ­آوری شد نمونه بارزی از علم دوستی ایرانیان است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2072

به "هزار و پنجاهمین سال تولد ابوریحان بیرونی در فهرست نکوداشت های یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار و پنجاهمین سال تولد ابوریحان بیرونی در فهرست نکوداشت های یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید