مستند شهید مطهری در اندونزی ساخته شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران: مستند شهید مطهری از سوی امور بین الملل بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید علامه مرتضی مطهری و با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در جاکارتا ساخته شد.

مستند شهید مطهری در اندونزی ساخته شد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، امور بین الملل بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید علامه مرتضی مطهری با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان، کالج اسلامی صدرا وابسته به جامعه المصطفی العالمیه، مرکز اسلامی جاکارتا و سایر مؤسسات علمی، فرهنگی و دینی، با حضور یک ماه گروه مستند سازی در اندونزی اقدامه به تهیه مستندی از استاد شهید مرتضی مطهری کرد.

قرار است این مستند با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اوایل سال 93 در جاکارتا رونمایی گردد.

گروه مستندساز با مصاحبه از حدود 20 شخصیت مطهری شناس از اندونزی و نیز سایر مراکز و دانشگاه های مرتبط کار خود را در دی ماه 92 به مدت یک ماه شروع کرد.

در این پروژه، علاوه بر مصاحبه با شخصیت های اندونزیایی، از محمود فرازنده سفیر ایران،سید مرتضی موسوی رئیس مرکز اسلامی جاکارتا، سید مفید حسینی نماینده جامعه المصطفی و رئیس کالج اسلامی صدرا و حجت الله ابراهیمیان رایزن فرهنگی کشورمان در جاکارتا نیز مصاحبه ای انجام گرفت.

آفتاب حکمت مجموعه مستندی در باره شهید مطهری است که در سه الی چهار قسمت 30 دقیقه ای به معرفی صندلی معنوی و علمی و تأثیرات عقاید و اندیشه های شهید مطهری در عرصه بین المللی می پردازد.

این مجموعه مستند میخواهد زمینه های بروز و ظهور اندیشه و آثار فاخر شهید مطهری(ره) در میان سایر ملت ها و میزان اثربخشی در سطح شخصیت های علمی و فرهنگی و نخبگان در آن کشورها را مورد آنالیز و کنکاش قرار دهد.

فراوری سایر بخش های مجموعه مستند شهید مطهری(ره) در عرصه بین الملل، در کشورهای هندوستان، ترکیه، تونس و.... نیز در دستور کار بنیاد شهید مطهری واقع شده است که اولین بخش آن به کارگردانی مستندساز برجسته کشور سیداشرف طباطبایی در کشور اندونزی تصویربرداری شده و مراحل تدوین را شروع نموده است، این مستند در اردیبهشت ماه سال آینده، مصادف با سی و چهارمین سالگرد شهادت استاد مطهری، به وسیله بعضی شبکه های داخلی و برون مرزی صدا و سیما پخش خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 356

به "مستند شهید مطهری در اندونزی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند شهید مطهری در اندونزی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید