مستند زندگی توران میرهادی در شبکه نمایش خانگی توزیع می گردد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، مستند توران خانم کاری از رخشان بنی اعتماد و مجتبی میرتهماسب از یکشنبه 19 آبان وارد شبکه نمایش خانگی می گردد.

مستند زندگی توران میرهادی در شبکه نمایش خانگی توزیع می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از صفحه اینستاگرام فیلم های مستند کارستان، در سومین سالگرد درگذشت توران میرهادی، و همزمان با برگزاری مراسم چهلمین سال فعالیت فرهنگنامه بچه ها و نوجوانان، فیلم مستند توران خانم در شبکه نمایش خانگی توزیع می گردد.

  • رخشان بنی اعتماد | کارستان را به بی بی سی می دهم اگر ...

مستند توران خانم، از مجموعه فیلم های مستند کارستان، روایتی است از زندگی توران میرهادی متولد 26 خرداد 1306 و درگذشته 18 آبان 1395، استاد ادبیات کودک، نویسنده و کارشناس آموزش و پرورش و سرپرست فرهنگنامه بچه ها و نوجوانان است. میرهادی، یکی از تاثیرگذارترین شخصیت ها در حوزه آموزش و پرورش و ادبیات کودک و نوجوان در ایران معاصر است. او یکی از بنیان گذاران شورای کتاب کودک است.

  • مراسمی برای تولد توران میرهادی

میرهادی پس از تحصیل در حوزه علوم پرورشی و روانشناسی در پاریس، سال 1330 به ایران بازگشت. او ابتدا به تدریس زبان فرانسه پرداخت و از هواداران جنبش ملی شدن صنعت نفت بود. او در سال 1334 مدرسه فرهاد را پایه گذاری و تا سال 1359 این مدرسه را اداره کرد. مدرسه فرهاد در شیوه های آموزشی پیشرو و از مهم ترین ویژگی های آن، حذف شیوه رقابتی در اداره مدرسه و همچنین ترغیب بچه ها به مطالعه کتاب بود.

  • همه بچه های مدرسه فرهاد

آخرین کارگاه آموزشی توران میرهادی با عنوان کارگاه آشنایی با ادبیات کودک و نوجوان، ضمیمه این نسخه از مستند توران خانم است که برای نخستین بار منتشر می گردد. مراسم رونمایی از نسخه شبکه خانگی این مستند و چهلمین سال فعالیت فرهنگنامه بچه ها فردا از ساعت 16 تا 18 در تالار قلم کتابخانه ملی برگزار می گردد. سازندگان این مستند اعلام نموده اند که درآمد حاصل از فروش این فیلم در اختیار شورای کتاب کودک و فرهنگنامه بچه ها و نوجوانان قرار می گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 658

به "مستند زندگی توران میرهادی در شبکه نمایش خانگی توزیع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند زندگی توران میرهادی در شبکه نمایش خانگی توزیع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید