استقبال فرانسوی ها از کتاب اسلام ستیز میشل اولبک

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اکسپرس، کتاب تسلیم رمان جدید میشل اولبک نویسنده جنجالی فرانسوی در پنج روزی که از توزیع آن می گذرد، 155 هزار و 776 نسخه فروش نموده است.

استقبال فرانسوی ها از کتاب اسلام ستیز میشل اولبک

این فروش که غیرقابل پیش بینی است از کتاب جدید اولبک که 7 ژانویه از سوی انتشارات فلاماریون منتشر شده، اجرا شده است.

در مقایسه با کتاب مطرح دیگر یعنی خودکشی فرانسوی نوشته اریک زمور که اول اکتبر 2014 به بازار آمد و تا به امروز فروشی 221 هزار نسخه ای را تجربه نموده، به نظر می رسد باید مسایل اخیر پاریس را عامل فروش جدی کتاب اولبک دانست. در حالی که کتاب خودکشی فرانسوی در هفته اول تنها 7114 نسخه فروش کرد و بتدریج با شیبی رو به بالا فروش خود را افزایش داد و در هفته دوم به رقم 24 هزار نسخه رسید، تسلیم در کمتر از یک هفته فروشی باورنکردنی را تجربه کرد.

مهم این که کتاب جدید میشل اولبک که اداره فرانسه توسط یک مسلمان را پیش بینی می نماید، روز حمله به پاریس روی جلد مجله ای جای گرفته بود که اعضای تحریریه اش ترور شدند.

میشل اولِبِک رمان نویس فرانسوی در روز حمله به تحریریه مجله شارلی ابدو جدیدترین کتاب خود یعنی تسلیم را روی جلد این مجله داشت. او پس از حمله به این نشریه، از ترس اینکه ممکن است خودش نیز در لیست ترور قرار داشته باشد، تحت حفاظت پلیس نهاده شد و از تبلیغ بیشتر برای کتابش دست کشید.

اولبک دوست برنارد ماریس اقتصاددان و یکی از 12 قربانی تیراندازی به مجله شارلی ابدو است. او پس از تیراندازی در دفتر این مجله گفت تصمیم گرفته تا پاریس را به قصد یک استراحت گاه روستایی نامشخص ترک کند.

داستان رمان جدید اولبک چنین است که بعد از تسلیم شدن فرانسه و اروپا در برابر اسلام، کشور فرانسه تحت فرمان یک رییس جمهور مسلمان رادیکال به حیات خود ادامه می دهد.

اولبک که در گذشته اسلام را احمقانه ترین دین دنیا نامیده بود، در این کتاب جدید داستانش را چنین روایت می نماید که مارین لوپن رهبر نهضت ملی کشور برای به دست آوردن مقام ریاست جمهوری در سال 2022 و در خاتمه دوره دوم ریاست جمهوری فاجعه بار فرانسوا اورلان با محمد بن عباس رهبر حزب برادری مسلمانان رقابت می نماید.

اولبک که به صورت غیرمستقیم و مستقیم تبلیغ برای کتابش را پیش از انتشار آغاز نموده بود، روی جلد مجله نوول اوبزرواتور و قبل از انجام حمله نیز جای داشت و در مصاحبه اش گفته بود: من از هر حمله جان سالم به در برده ام.

اولبک معمولا یک استراتژی ارتباطی ویژه خودش دارد و این بار نیز پیش از انتشار کتابش اجازه داد بود کتابش قبل از انتشار عمومی به دست چند تن از دوستانش برسد و به این ترتیب پیروز به کسب تبلیغات قابل توجهی شده بود.

مجله چاپ چهارشنبه شارلی ابدو کاریکاتوری از این رمان نویس را روی جلد خود چاپ نموده بود که می گفت: در سال 2015 من دندان هایم را از دست می دهم، در سال 2022 کارهای ماه رمضان را می کنم.

اولبک در گذشته نیز به وسیله رمان هایش نظر عمومی را به خود جلب نموده بود و در دادگاه به خاطر ایجاد حس نفرت نژادی اجتماعی، محاکمه شده بود.

کتاب تسلیم حتی قبل از انتشار نیز مستقیم و با سرعت تمام به صدر جدول پرفروش های آمازون در فرانسه راه پیدا کرد. اولبک قرار بود روز پنج شنبه در برنامه اخبار محبوب کانال+ شرکت کند که با توجه به اتفاقات پیش آمده در خاتمه این شبکه گزارش ویژه خود را به شارلی ابدو اختصاص داد. او به جای آن مصاحبه ای اختصاصی با آنتوان د کان مجری این برنامه انجام داد.

کتاب تسلیم قرار بود در ماه سپتامبر آینده به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر گردد و به نظر می رسد نسخه انگلیسی آن زودتر به بازار بیاید. نسخه آلمانی و ایتالیایی آن نیز قرار است همین هفته ترجمه و منتشر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1189

به "استقبال فرانسوی ها از کتاب اسلام ستیز میشل اولبک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال فرانسوی ها از کتاب اسلام ستیز میشل اولبک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید