قرارداد ثبت اختراع نو اپل و نوکیا ، برنامه ای برای توسعه فناوری های 5G

به گزارش تور ایتالیا ارزان، شرکت های نوکیا و اپل یک قرارداد مجوز متقابل پتنت تازه امضا کردند که شامل فناوری های 5G می گردد.

قرارداد ثبت اختراع نو اپل و نوکیا ، برنامه ای برای توسعه فناوری های 5G

به گزارش خبرنگاران و به نقل از فون آرنا، در ماه مه 2017، نوکیا و اپل یک قرارداد مجوز متقابل پتنت امضا کردند که بر اساس آن شرکت شبکه فنلاندی محصولات و خدمات زیرساخت شبکه خاصی را به اپل ارائه خواهد نمود. اپل به نوبه خود با از سرگیری فروش محصولات سلامتی نوکیا در فروشگاه های فیزیکی و آنلاین خود موافقت کرد.

قراردادی که در ماه می 2017 امضا شد، قرار است در انتها امسال منقضی گردد و نوکیا امروز اظهار داشت که یک قرارداد تازه مجوز ثبت اختراع طولانی مدت با اپل منعقد نموده که نوآوری های 5G نوکیا و سایر پیشرفت های فناوری ثبت شده به وسیله نوکیا را پوشش می دهد. در حالی که شرایط این توافقنامه منتشر نشده، نوکیا گفت که طبق قرارداد تازه مجوز پتنت، از ژانویه 2024 به مدت چند سال آغاز به دریافت پرداخت ها از اپل خواهد نمود.

جنی لوکاندر، رئیس شرکت فناوری نوکیا گفت: خوشحالیم که یک قرارداد مجوز طولانی مدت پتنت را با اپل به صورت محبت آمیز منعقد نموده ایم. این توافق نشان دهنده قدرت مجموعه پتنت نوکیا، و به معنای چند دهه سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه و مشارکت در استانداردهای سلولی و سایر فناوری ها است.

از سال 2000، نوکیا بیش از 152.9 میلیارد دلار در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری نموده و دارای 20 هزار پتنت فامیلی است (اگر مخترع پتنتی را در دفتر ثبت اختراعی ثبت کند و با استفاده از حق تقدم، اظهارنامه مشابهی را در دفتر کشور دیگری ثبت کند به این دو اظهارنامه، پتنت فامیلی یا اختراعات هم خانواده (Patent Family) می گویند.

بیشتر بخوانید:

  • نگرانی درباره سیگنال های بی سیم 5G | پرواز هواپیماها مختل می گردد؟

در حالی که نوکیا در زمان معرفی آیفون در ژانویه 2007، پرفروش ترین برند گوشی های هوشمند در سطح دنیا بود، این شرکت در سال 2014 بخش گوشی های هوشمند خود را به مایکروسافت فروخت. در سال 2016، مایکروسافت حقوق برند گوشی های هوشمند نوکیا را به گروهی به رهبری HMD Global فروخت. نوکیا و اپل در حال حاضر در صنعت گوشی های هوشمند با یکدیگر رقابت نمی نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 تیر 1402 بروزرسانی: 12 تیر 1402 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2454

به "قرارداد ثبت اختراع نو اپل و نوکیا ، برنامه ای برای توسعه فناوری های 5G" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد ثبت اختراع نو اپل و نوکیا ، برنامه ای برای توسعه فناوری های 5G"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید