قدم به قدم تا یک سافاری! (قسمت دوم)

به گزارش تور ایتالیا ارزان، سافاری همانند هر فعالیت دیگری یک سری مراحل دارد که باید طبق ترتیب خاصی پیش بروند تا سافاری برای جهانگرد خاطره انگیز باشد.

قدم به قدم تا یک سافاری! (قسمت دوم)

سافاری بی نظیر است و سفر به آفریقا تجربه ای است فراموش نشدنی! در قسمت اول از مقاله 5 قدم از مراحل ده گانه برنامه ریزی برای سفر به آفریقا و شرکت در یک سافاری را نام برده و بررسی کردیم. حال نوبت به نیمه دوم راه رسیده و 5 گام دوم برنامه ریزی سافاری را مطرح می کنیم.

قدم ششم: شرایط ویزا را بررسی کنید

چند ماه پیش از سفرتان حتما این مورد را بررسی کنید که آیا به ویزا نیاز خواهید داشت یا خیر. قوانین ویزا در آفریقا هر چند وقت یکبار تغییراتی را به خود می بیند و به همین دلیل مهم است که حتما به موقع قوانین را بررسی کرده و از آخرین تغییرات حاصل شده در آن مطلع شوید. سعی کنید برای اطلاع از معتبهترین منابع در زمینه شرایط ویزای آفریقا از مراجع دولتی و قانونی استفاده کنید و صرفا به هر منبعی اعتماد نکنید. حتی اگر به ویزا هم نیازی نداشته باشید، در زمینه گذرنامه هم شرایط را مطالعه کنید. برخی از کشورها برای گذرنامه هم شرایط خاصی قائل هستند. این قدم در راه برنامه ریزی سفر برای آفریقا گام مهمی محسوب می شود پس سعی کنید این قدم را به مطلعانه ترین شکل ممکن پشت سر بگذارید.

قدم هفتم: مراقبت های دارویی را از قلم نیاندازید

حداقل دو ماه پیش از سفرتان به آفریقا حتما به یک مرکز پزشکی مراجعه کنید و واکسیناسیونی که برای مقصدتان لازم دارید را انجام دهید. توجه داشته باشید که واکسیناسیون به نسبت مقصدتان کاملا متونع و متفاوت خواهد بود. حتما از مقصد یا مقاصد دقیق خود اطلاع کسب کنید و به نسبت آن ها مراقبت های دارویی را انجام دهید. برخی از منطقه ها آفریقا نیازمند این مورد هستند که بدن شما در برابر تب زرد و حتی مالاریا هم ایمن باشد پس توجه به این نکته بسیار مهم و حیاتی است. از طرفی دیگر به اثرات جانبی واکسن ها هم توجه کنید و برای تمامشان برنامه ریزی کنید که در هیچ صورتی دچار مشکل نشوید.

قدم هشتم: وسایل لازم سفر را خریداری کنید

به یکی از بهترین مراحل سفر رسیده ایم! تهیه وسایل لازم برای سفر می تواند واقعا لذت بخش باشد. قطعا مواردی که لازم دارید با توجه به مقصدتان متغیر خواهند بود. از طرفی رفتن به سافاری وسایل خاص خود را می طلبد و وسایلی که به همراه دارید می تواند تاثیری مستقیم بر کیفیت سافاری داشته باشد. پیش از سفر خود همه چیز را پیش بینی کنید. برای تمام شرایط آب و هوایی آماده باشید و وسایل به همراه داشته باشید. خاطرات ثبت کنید و دوربین خوبی به همراه داشته باشید. همواره به یاد داشته باشید که خریدن وسایل لازم در عین اینکه لذت بخش است بسیار مهم است و اگر این کار را هوشمندانه انجام دهید، بخش زیادی از کیفیت سفر خود را تضمین کرده اید.

قدم نهم: در مورد پول فکر کنید!

چند هفته پیش از سفرتان باید به مسائل مالی فکر کنید و تصمیم بگیرید که به چه صورتی می خواهید پولتان را به همراه داشته باشید. در بسکمک از کشورهای آفریقایی به همراه داشتن میزان زیادی وجه نقد امنیت کافی ندارد و خطرناک است. از طرفی خودپرداز در هر جایی یافت نخواهد شد و در کنار تمام این عوامل توجه به این نکته هم خالی از لطف نیست که در بسکمک از کشورهای آفریقایی، چک های مسافرتی اعتبار نخواهند داشت و محلی ها از قبول آن ها خودداری می کنند. با در نظر گرفتن تمامی مواردی که مطرح شد نتیجه این است که پول خود را در کارت های اعتباری نگه دارید و در کنار هر خودپرداز میزان معقولی وجه نقد برداشت کنید تا جایی که بدانید تا رسیدن به شهر بزرگ بعدی و خودپرداز بعدی دچار مشکل نمی شوید. سعی کنید پول خود را در چند کارت مختلف تقسیم کنید و پول نقد خود را هم یک جا قرار ندهید.

قدم دهم: در مورد مقصدتان مطالعه کنید

مطالعه در مورد مقصد پیش رویتان پیش از سفر راه بسیار خوبی است، برای اینکه بیشتر برای سفر مشتاق و هیجان زده شوید. از طرف دیگر، مطالعه باعث می شود تا اطلاعات سفر شما بالاتر رفته و با دانش و مطلعی بیشتری به سمت مقصدتان سفر کنید. کتاب های راهنمای زیادی در مورد مقاصد مختلف آفریقا موجود است که انتخاب کتاب راهنمای صحیح و مطالعه آن می تواند به داشتن سفری عالی کمک بسیار زیادی کند. در کتاب های راهنما نکات مهم و کارآمد برای سفر پیش رو موجود است و از طرفی دیگر با مطالعه کتاب ها می توانید چند جمله و اصطلاح کوتاه اما کارآمد را یاد بگیرید و بتوانید با محلی ها ارتباط برقرار کنید.

تمامی مراحل لازم برای داشتن سفری مطلوب به آفریقا و شرکت در سافاری را مطالعه کردید. نظر شما در مورد این مراحل و قدم ها چیست؟ نظرات خود را با خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو / tripsavvy
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2162

به "قدم به قدم تا یک سافاری! (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدم به قدم تا یک سافاری! (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید