فرماندار هنگ کنگ: تشدید خشونت ها دستاوردی نخواهد داشت

به گزارش تور ایتالیا ارزان، فرماندار هنگ کنگ گفت، تشدید خشونت ها موجب محقق شدن هیچ کدام از تقاضاهای معترضان نخواهد شد و چنین افرادی دشمنان ملت هستند.

فرماندار هنگ کنگ: تشدید خشونت ها دستاوردی نخواهد داشت

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه مانیتورینگ گروه بین الملل خبرنگاران، کری لام فرماندار هنگ کنگ روز دوشنبه در نشستی خبری گفت، تشدید خشونت ها هیچ هدفی را محقق نخواهد کرد.

کری لام گفت، این اعتراضات در حال نابود کردن جامعه است و افرادی که در آن شرکت دارند دشمنان ملت هستند. همه مردم هنگ کنگ تحت تأثیر این ناآرامی ها قرار گرفته اند و آشوبگران این منطقه در شرایط سختی قرار داده اند.

اعتراضات در هنگ کنگ از حدود شش ماه پیش شروع شده است. شهروندان هنگ کنگی نهم خرداد ماه در اعتراض به تصویب لایحه استرداد مجرمان در مجلس این کشور اعتراضات را شروع کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمان به چین را میسر می کرد اما به گفته معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ کنگ می شد.

کری لام در ادامه سخنانش، آتش زدن یکی از حامیان چین در هنگ کنگ را محکوم کرد و گفت، چنین کاری نقض آشکار صلح و حاکمیت قانون است. لام گفت: خشونت هیچ راهکاری در مورد مشکلاتی که هنگ کنگ با آن روبرو است اختیار ما قرار نخواهد داد. اولویت مشترک ما اکنون این است که به خشونت ها پایان دهیم و اوضاع هنگ کنگ را هرچه زودتر به حالت عادی برگردانیم.

فرماندار هنگ کنگ اضافه نمود: تشدید خشونت ها در محقق کردن هیچ تقاضایی نه از سوی مردم و نه از سوی دولت پیروز نخواهد بود. زیرا خشونت، خشونت بیشتر را به همراه دارد.

وی از مردم هنگ کنگ درخواست کرد آرامش خود را حفظ نموده و از مشارکت در هر گونه فعالیت غیرقانونی خودداری نمایند.

دولت در واکنش به این اعتراضات، لایحه استرداد مجرمان را تعلیق کرد اما با این حال، معترضان خشن همچنان به تظاهرات خود که بر اساس گزارش های خبری، آمریکا نیز در آن نقش دارد، ادامه داده و خواهان حقوق و آزادی های بیشتری شده اند.

در صورتیکه این لایحه به تصویب می رسید، افراد تحت تعقیب پلیس چین که به هنگ کنگ فرار نموده بودند، پس از دستگیری به دولت مرکزی چین تحویل داده می شدند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 586

به "فرماندار هنگ کنگ: تشدید خشونت ها دستاوردی نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندار هنگ کنگ: تشدید خشونت ها دستاوردی نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید