فراخوان هفتمین دوره پروژه چهار فصل تئاتر ایران منتشر شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، فراخوان هفتمین دوره پروژه نمایشنامه نویسی چهار فصل تئاتر ایران منتشر شد.

فراخوان هفتمین دوره پروژه چهار فصل تئاتر ایران منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، ایوب آقاخانی طراح و مدیر پروژه چهار فصل تئاتر ایران فراخوان هفتمین دوره این پروژه را منتشر کرد.

در این فراخوان چنین آمده است:

ناگفته پیداست که بشر در دنیا امروز وارد گدار پیچیده ای شده که بدون تردید گذر از آن تجربیاتی شگرف در پی خواهد داشت. قدر مسلّم وظیفه آن ها که فانوسی در دست دارند و راه را برای خود و دیگران، هرچند کم، روشن تر می نمایند، مهار یا کوشش برای مهارِ خسارت های این گذر به اسم یک روشنگر است. نقش و تأثیر فضای مجازی در زندگی کنونی انسان و ایرانیان با سرعتی غریب رو به رشد است و آنچه در نگاه اول پررنگ و نگران نماینده به نظر می رسد عدم پایه ریزی فرهنگیِ سنجیده برای چنین پدیده ای در میان اقشار مختلف مردم با وجود مواهب و امتیازات این مقوله است.

دفتر مطالعات و پژوهش های مرکز هنر های نمایشیِ حوزه هنری در نظر دارد هفتمین گام از دور نوین پروژه آموزش نمایشنامه نویسی برای خارج از مرکز را به این موضوع اختصاص دهد؛ لذا از کلیه علاقه مندان به نمایشنامه نویسی مقیم استان های مختلف دعوت می گردد ایده های اولیه خود در این راستا را با رویکردی آزاد نهایتاً در پانزده سطر تا انتها مهرماه 1400، به نشانی [email protected] ارسال نمایند. این ایده ها به وسیله اعضای هیأت علمیِ فصل فضای مجازی در زندگی امروز آنالیز می شوند و برگزیدگان در فرایند نگارش نسخه نهایی تحت راهنمایی این اعضا قرار خواهند داد.

آثاری که پس از برگزاری کارگاه های حضوریِ فصلیِ این پروژه به لحاظ کیفی تأیید شوند، مطابق سنت دور نوینِ پروژه جامع ملی آموزش درام نویسیِ چهارفصل تئاتر ایران، به وسیله انتشارات سوره مهر در قالب مجموعه آثار برگزیده این پروژه تحت اسم فصل سفید به چاپ خواهند رسید. به امید برخورد سنجیده و عمیق تمام ایرانیان با پدیده های پیرامون و رسیدن به فصلی سفیدتر ....

آمین

ایوب آقاخانی طراح و مدیر پروژه چهارفصل تئاتر ایران و مدیر دفتر مطالعات و پژوهش های مرکز هنر های نمایشی حوزه هنری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2010

به "فراخوان هفتمین دوره پروژه چهار فصل تئاتر ایران منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان هفتمین دوره پروژه چهار فصل تئاتر ایران منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید