طالبیان: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی به صورت غیر مستقیم نمایشگاه میراث فرهنگی است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: این نمایشگاه در واقع به طور غیر مستقیم نمایشگاه میراث فرهنگی است.

طالبیان: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی به صورت غیر مستقیم نمایشگاه میراث فرهنگی است

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، امروز آدینه 25 بهمن 98 در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور در غرفه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و غرفه خبرگزاری خبرنگاران، با بیان این مطلب اضافه کرد: در این نمایشگاه جاذبه های فرهنگی تاریخی و مقاصد گردشگری فرهنگی و تاریخی معرفی می گردد و این معرفی به حفاظت این اماکن یاری می نماید.

او گفت: زمانی که مردم با این ظرفیت ها آشنا شوند این اتفاق باعث حفاظت می گردد و مشارکت عمومی را برای صیانت از آثار تاریخی به دنبال دارد.

معاون میراث فرهنگی کشور اضافه کرد: در سال های اخیر حساسیت هایی برای صیانت از آثار و اماکن فرهنگی تاریخی به وجود آمده که این یک اتفاق بسیار خوبی است. به خاطر حجم زیاد آثار فرهنگی تاریخی در کشور صیانت از این آثار یک وظیفه ملی و عمومی است و احتیاج به فرهنگ سازی دارد.

طالبیان گفت: در کشورهای مختلف جهان حفاظت بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست، میراث فرهنگی پیش قراول توسعه است؛ هر کشور که می خواهد توسعه یابد راستا توسعه آن از گذشته است و برای توسعه احتیاجمند بهره دریافت از گذشته است. از این رو در تمام کشورهای جهان به موضوع صیانت آن هم با مشارکت عموم مردم تأکید شده است.

او ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که میراث فرهنگی تنها بناهای تاریخی نیست بلکه هنرهای سنتی نیز جزو میراث فرهنگی هستند و این ها همه با هم هستند.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: کشوری هستیم که دانش سنتی مربوط به آثار تاریخی و میراث فرهنگی داریم و در حالی که بسیاری از کشورهای مختلف این دانش را از دست داده اند، میراث فرهنگی متعلق به همه دوره ها است و تنها به یک دوره خاص محدود نمی گردد و در کشور ما از غنای بالایی برخوردار است.

طالبیان در ادامه گفت: در حوزه گردشگری راستاهای تاریخی را داریم که برای گردشگران مهم است. ضمن این که بعضی از آثار مانند نقش رستم، بیستون و... در راستا کاروان ها احداث شده برای گردشگران اهمیت دارد و این یک نکته مهم است و پیامش برای نسل ما این است که بدانیم چهارچوب ایران فرهنگی کجاست.

او اظهار داشت: تاریخ و میراث از اهمیت بالایی برخوردار است و قیمت دارد. در حوزه گردشگری نیز وقتی آنالیز می کنیم می بینیم اقامتگاه های سنتی بسیار مهم است چرا که گردشگر را با تاریخ آشنا می نماید. این نمایشگاه به طور غیرمستقیم نمایشگاه میراث فرهنگی نیز است.

او در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم با موضوع میراث فرهنگی یادآور شد: به دنبال این هستیم تا نمایشگاه میراث فرهنگی را راه اندازی کنیم تا افراد بیش از پیش با میراث غنی و تاریخ کهن آشنا شوند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 783

به "طالبیان: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی به صورت غیر مستقیم نمایشگاه میراث فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبیان: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی به صورت غیر مستقیم نمایشگاه میراث فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید