شکستگی ارسی باغ جهانی دولت آباد سهوی بود

به گزارش تور ایتالیا ارزان، ایسنا/ براساس سخنان مسئول پایگاه میراث جهانی باغ دولت آباد، شکستگی ارسی باغ جهانی دولت آباد سهوی بود.

شکستگی ارسی باغ جهانی دولت آباد سهوی بود

جهت دریافت خدمات طراحی ورودی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

بیشتر بخوانیدباغ دولت آباد یزد؛ زیبایی باشکوه و خیره کننده در شهری کویری

مجید علومی توضیح داد: یکی از بازدیدکنندگان بطور سهوی و غیرعمدی در برخورد با این ارسی منجر به بروز این آسیب شده که بخشی از خسارت وارده نیز توسط وی پرداخت شده است.

این مسئول با بیان اینکه طی چند روز آینده شکستگی ایجاد شده ترمیم خواهد شد، گفت: خسارت این آسیب حدود پنج میلیون تومان برآورد شده ولی تا چند روز آینده، عملیات ترمیم آن انجام خواهد شد.

علومی از بازسازی و آجر فرش کردن پشت بام حرمسرای باغ جهانی دولت آباد نیز اطلاع داد و اظهار کرد: این پشت بام کاهگلی برای استحکام بخشی در حال آجر فرش شدن است.

ارسی به پنجره هایی اطلاق می گردد که به روش خاص و کشویی و به سمت بالا باز می گردد و به محفظه ای که در قسمت بالا واقع شده است راهنمایی می گردد و آنگاه با یک میخ یا پیچ که در زیر آن واقع شده است می ایستد و عموما درگاه آن رو به صحن حیاط باز می گردد. ویژگی خاص این درها این است که در جهت قائم باز و بسته می گردد و کارایی فضا را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد. علاوه بر این نیز کاربرد شیشه های کوچک رنگی مانع تابش نور شدید خورشید به داخل اتاق می گردد و احتیاج اتاق را به آویختن پرده های سرتاسری و ضخیم رفع می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1863

به "شکستگی ارسی باغ جهانی دولت آباد سهوی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکستگی ارسی باغ جهانی دولت آباد سهوی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید