سپانگ در یک نگاه

به گزارش تور ایتالیا ارزان، سپانگ در کشور مالزی قرار گرفته است و فرودگاه بین المللی کوالالامپور در آن واقع شده است. پیست بین المللی سپانگ و موزه بین المللی اتومبیل از دیدنی های سپانگ به شمار می روند.

سپانگ در یک نگاه

سپانگ (Sepang) یکی از مناطق ایالت سلانگور در کشور مالزی، قاره آسیا است. این منطقه که در نواحی جنوبی ایالت سلانگور قرار گرفته است، از غرب با کوالا لانگات، از شمال با پتالینگ، از شمال شرقی با هولو لانگات و از شرق با ایالت نگری سمبیلان همسایه است.

جمعیت سپانگ بیش از 191 هزار نفر و مساحت آن حدود 600 کیلومتر مربع است. بیشتر ساکنان سپانگ را مسلمانان و بعد از آن پیروان بودیسم، هندویسم و مسیحیت تشکیل می دهند. زبان رسمی سپانگ مالزیایی است.

در سال 1975، حوزه انتخاباتی سپانگ از دو حوزه هولو لانگات و کوالا لانگات جدا شد و در سال 2005، به عنوان منطقه شهری به رسمیت شناخته شد.

نوع حکومت در ایالت سلانگور، پادشاهی مشروطه است. در راس حکومت، سلطان سلانگور قرار می گیرد که تنها یکی از اعضای خانواده سلطنتی می توانند این مقام را از آن خود کنند. سلطان سلانگور رهبر مسلمانان ایالت است و سرچشمه افتخارات و شکوه ایالت شمرده می شود. نخست وزیر در راس دولت ایالت می نشیند و به همراه ده عضو دیگر و سلطان سلانگور، شورای مجریه ایالت را تشکیل می دهد. هیئت مقننه ایالتی نیز مانند مجلس مالزی عمل می کند؛ اما اختیارات آن محدودتر است.

آب و هوای سپانگ استوایی به شمار می رود. متوسط دمای هوا در طول سال از 27.8 تا 26.9 درجه سانتی گراد تغییر می کند و میانگین بارش سالانه 2236 میلی متر گزارش شده است.

فرودگاه بین المللی کوالالامپور در سپانگ قرار گرفته است و در آن پروازهایی از/ به آلماتی، پکن، ملبورن، سنگاپور، لندن، هنگ کنگ، ابوظبی، آمستردام، استانبول، تهران و برخی مقاصد داخلی و خارجی دیگر برقرار است. برای جابجایی های درون شهری می توان از مینی بوس استفاده کرد.

محصولات متنوع پیوتری از سوغاتی های سپانگ به شمار می روند. شما برای خرید می توانید به مرکز خرید کلیا 2 ([email protected]) مراجعه کنید.

از محبوب ترین دیدنی های سپانگ می توان پیست بین المللی سپانگ (Sepang International Circuit) و موزه بین المللی اتومبیل (National Automobile Museum) را نام برد.

منبع: کجارو / tripadvisor.com / en.climate-data.org / wikitravel.org / en.wikipedia.org
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 595

به "سپانگ در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سپانگ در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید