زیباترین قلعه های تاریخی اسپانیا

به گزارش تور ایتالیا ارزان، قصد سفر به اسپانیا را دارید؟ جاذبه های تاریخی اسپانیا بی شک یکی از گزینه های شما خواهد بود، در این میان می خواهیم به معرفی 10 تا از زیباترین قلعه های اسپانیا بپردازیم:

زیباترین قلعه های تاریخی اسپانیا

با قیمت تور اسپانیا پاییز 99 از سرزمین جشن و موسیقی دیدن کنید. به بارسلون و مادرید سری بزنیم و از جزایر قناری و ایبیزا دیدن کنیم.

در بیشتر قسمت ها ، قلعه های موجود در اسپانیا به طور زیبایی ساخته نشده است اگرچه در بعضی موارد هم استثنا وجود دارد. این بناها اغلب بی روح، جدی و ترسناک هستند. آنها معمولا برای محافظت و محاصره اشغالگرانی همچون اهالی شمال افریقا تا پادشاه استان های همسایه طراحی شده بودند.در بعضی از مواقع خانواده سلطنتی برای مدت کوتاهی در آن زندگی می کردند اما اغلب ساکنان آن ها زندانیان سیاسی و حاکمان وقت بود.

  1. قلعه لورکا (Lorca Castle):

قلعه لورکا در استان مورسیا واقع شده و به عنوان یک قلعه دفاعی طراحی شده بود. از زمان ساخت آن در قرون وسطی، هرگز به زور توسط مهاجمان گرفته نشده است و همین مفهوم نیز به خوبی در خصوص آن صادق است. یکی از مواردی که امروزه در قلعه به نمایش گذاشته می شود ، حمله به آن است. این قلعه در موقعیتی نهاده شده است که به عنوان سنگر خورشید مشهور و شناخته شده است. این مکان رویدادهای فرهنگی و تاریخی مختلفی دارد. قلعه و نمایشگاه های آن در ناحیه بزرگی پراکنده شده و همین امر می تواند برای بازدید نمایندگانی که دارای مسائل جسمی و حرکتی هستند مانع بزرگی ایجاد کند.

  1. قلعه کوکا (Coca Castle):

قلعه کوکا در میان سایر قلعه های اسپانیا منحصر به فرد است. این قلعه تنها سه طرف دارد و در دامنه کوه ساخته شده که از هجوم اشغالگران و مهاجمان از عقب جلوگیری می نماید. قلعه کوکا هچنین به خاطر معماری آن منحصر به فرد است زیرا این معماری اگرچه توسط مسیحی ها در اواسط قرن پانزدهم ساخته شده اما از موروها تاثیر زیادی گرفته است. بیشتر بخش داخلی آن در قرن اخیر تخریب شده اما بخش بیرونی آن هنوز دست نخورده باقی مانده است. قلعه کوکا به عنوان یک سفر یک روزه از سگوبیا بسیار عالی است و تنها برای تورها باز است.

  1. قلعه لا موتا (Castle of La Mota):

قلعه لاموتا یک سنگر بازسازی شده است که قدمت آن به قرن یازدهم برمی شود. در طول قرن ها ، پادشاهان کاستیل و آراگون بر سر آن می جنگیدند اما از قرن پانزدهم این بنا در اختیار کاستیل نهاده شد. از آنجایی که این قلعه در تپه ای به نام Medina del Campo در استان وایادولید نهاده شده است، در ناحیه اطراف غالب است. در زمان های قدیمی ، مردم به وسیله یک پل متحرک وارد قلعه می شدند. این قلعه و سنگر قرون وسطی ، در طول سال ها بازسازی شده است. در زمانی ، از آن به عنوان زندانی برای محکومان استفاده می شده است. این مکان همچنین منزل افرادی همچون هرناندو پیزارو ، فاتح پرو و Cesare Borgia نیز بوده است.

  1. قلعه بلور (Bellver Castle):

مسافرانی که می خواهند از این قلعه بازدید نمایند باید خود را به جزیره مایورکا برسانند. این قلعه نه تنها در میان سایر قلعه های اسپانیا بلکه در میان قلعه های اروپا نیز منحصر به فرد است زیرا شکلی دایره ای دارد. نه تنها دیوارهای اطراف آن به صورت کروی و دایره ای هستند بلکه برج و خود قلعه نیز به همین شکل ساخته شده است. پادشاه جیمز دوم در مایورکا این قلعه را در قرن چهاردهم بنا نموده است. این قلعه بعدها به عنوان زندان نظامی برای زندانیان سیاسی مورد استفاده نهاده شد. امروزه این قلعه میزبان موزه تاریخی است. قلعه بلور توسط جنگل ها احاطه شده و امروزه میزبان رویداد های فرهنگی مختلفی همچون کنسرت ها است.

  1. قلعه Manzanares el Real:

این قلعه نمایانگر تصویری با ابهت از قلعه های قرن پانزدهم بوده و یکی از قلعه هایی است که به خوبی در ناحیه مادرید حفظ شده است. این قلعه به خاطر اینکه در صحنه ای از فیلم حماسی ال سید نمایش داده شده، مشهور گشته است. این قلعه همچنین به عنوان قلعه د لس مندوزا شناخته شده است زیرا یک کاخ ریاست جمهوری برای این خانواده بود.این قلعه 6 طبقه ای به طور کامل از گرانیت ساخته شده ونمونه خوبی از معماری نظامی است. امروزه این بنا میزبان موزه ای در قلعه اسپانیاست.

  1. قلعه آلکازابا آلمریا (Alcazaba of Almeria):

این قلعه در جنوب اسپانیا واقع شده و بر روی تپه مشرف به شهرستان آلمریا نهاده شده است. واژه آلکازابا از کلمه ای عربی گرفته شده است. خانه ها و مغازه ها درداخل این بنا وجود دارد. این بنا در ابتدا در قرن دهم توسط مسلمانان ساخته شد و سپس توسط کاتولیک ها تکمیل شد و موارد دیگر به آن اضافه گشت. علاقه مندان به سینما ممکن است بخشی از این قلعه را به خوبی بشناسند به خصوص اگر فیلم هایی همچون ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی را مشاهده نموده باشند.

  1. قلعه پنافیل(Penafiel Castle):

این قلعه دراز بوده و تقریبا 150 متر است و در تپه های پنافیل در استان وایادولید نهاده شده است. بعضی معتقدند درازی این قلعه شبیه یک کشتی است که دارای 30 متر ارتفاع است. این قلعه ، بین قرن نهم و پانزدهم ساخته شده است. امروزه این قلعه میزبان موزه است.

  1. قلعه Olite:

سفر به قلعه Olite تجربه یک فرهنگ خانواده سلطنتی مختلف در اسپانیاست. این مکان به عنوان کاخ Real de Olite نیز شناخته شده است و بر روی خرابه های رومی قرن اول ساخته شده بود، هر چند ساخت و ساز قلعه تا چندقرن بعد نیز انجام نشد.هر چند دولت اسپانیا از سال 1937 به بازسازی این قلعه پرداختند اما بیشتر قسمت های آن تخریب شده است.

  1. قصر آلکازار سگوویا (Alcazar of Segovia):

این قلعه به عنوان یک سنگر ساخته شده بود. این قلعه متناسب با افسانه های اروپایی بوده و الهام گرفته از قلعه سیندرلا در والت دیزنی است. قلعه سگوویا بر روی یک تپه واقع شده و به بازدید نمایندگان اجازه می دهد حسی شبیه به کشتی رانی در آن داشته باشند. پادشاهانی که در این قلعه زندگی می کردند شامل ایزابلا اول است که در سال 1474 در این مکان تاجگذاری نموده است. امروزه از این قلعه به عنوان موزه استفاده می شود.

  1. قلعه الحمرا (Alhambra):

مسافرانی که تنها زمان بازدید از یک قلعه را دارند بهتر است از این قلعه دیدن نمایند. این بنا به خاطر ساختاری که دارد در اسپانیا مشهور شده است. ترجمه الحمرا به معنی قلعه قرمز است. جزییات معماری در آن بسیار ظریف و زیبا بوده و نشان دهنده تاثیر موروها در آن است. به خاطر جذابیت بی شمار این بنا، معمولا تعداد بازدید نمایندگان محدود شده است. بیشتر مقامات رسمی و دولتی توصیه می نمایند قبل از سفر به این ناحیه بلیت رزور شود.

منبع: مجله سفر
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 769

به "زیباترین قلعه های تاریخی اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین قلعه های تاریخی اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید