روستای سطلسر یکی از روستاهای زیبای لاهیجان به شمار می رود

به گزارش تور ایتالیا ارزان، جاذبه ها/ براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، روستای سطلسر یکی از روستاهای زیبای لاهیجان به شمار می رود.

روستای سطلسر یکی از روستاهای زیبای لاهیجان به شمار می رود

روستای سطلسر یکی از روستاهای بسیار زیبای اطراف لاهیجان بوده که قطب فراوری چای در این منطقه است. این روستا در فاصله 8 کیلومتری از مرکز شهر لاهیجان قرار گرفته و به دلیل موقعیت کوهستانی و آب و هوای خاصی که دارد، مکان مناسبی برای گشت و گذار است. اکثریت مردم این روستا به کشت چای و البته برنج مشغول هستند. علاوه بر کاشت چای، محصولاتی مانند میوه، برنج، ابریشم و انواع سبزی های محلی در این روستا کشت می گردد. شکل خاص مزارع برنج در این روستا که به صورت پلکانی هستند، مزارع کشور سریلانکا و بالی را به گردشگر ها یادآوری می نماید. به هنگام ورود به این روستا هم با تابلویی تحت عنوان به بزرگترین روستای چای خیز ایران سطلسر خوش آمدید، روبرو می شوید.

برای دسترسی به آن، باید از مسیر جاده کنار بام سبز در لاهیجان به سمت راست بروید و در امتداد مسیر با توجه به تابلوها به این روستای سرسبز برسید. سطلسر دارای جاده آسفالته بوده و شما می توانید با خودرو در عرض کمتر از پنج دقیقه از شهر لاهیجان به دهستان سطلسر بیایید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2353

به "روستای سطلسر یکی از روستاهای زیبای لاهیجان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای سطلسر یکی از روستاهای زیبای لاهیجان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید