داستان های تازه از نویسندۀ قدیمی

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران ، اقیانوس را نشانم بده مجموعه داستان بابی آن مسون به فارسی برگردانده شد. در این کتاب پانزده داستان کوتاه با این عناوین آمده است: شایلو، روک بازها، افق دیترویت 1949، پیشکش ها، عتیقه ها، نوشتن اسامی، درخت نورد، ساکنان و رهگذرها، مراسم شامگاهی، اقیانوس، روز گورستان، نانسی کالپپر، خود را به موش مُردگی زدن، سبک نیو ویو و سومین دوشنبه.

داستان های تازه از نویسندۀ قدیمی

وقتی داستان های کتاب اقیانوس را نشانم بده برای اولین بار در نشریات منتشر شد، ریموند کارور نویسنده سرشناس امریکایی درموردشان گفت: این داستان ها ماندگار خواهند شد.

تقریباً دو دهه بعد، موقعی که این داستان ها قالب کتاب به خود گرفتند، معلوم شد که پیش بینی کارور درست بوده است؛ اقیانوس را نشانم بده با نام اصلی شایلو و چند داستان دیگر به ذهن و خاطره دوستداران جدی ادبیات پیوست و جایزه معتبر پن/همینگوی را در سال 1983 به دست آورد. همچنین نامزد جایزه پن/فاکنر و جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب شد و به فهرست نهایی جایزه ملی کتاب راه یافت.

بابی آن مسون، متولد اول مه 1940 در کنتاکی امریکا، رمان نویس ، نویسنده داستان کوتاه، مقاله نویس و منتقد ادبی است که در کارنامه اش بیش از ده عنوان کتاب دیده می شود. این نویسنده حرفه ای همچنان در پیرانه سری می نویسد و جدیدترین کتابش در سال 2020 به چاپ رسیده است، اما هنوز هم پراستقبال ترین و ماندگارترین اثر او همین مجموعه داستان اقیانوس را نشانم بده به شمار می رود و پس از آن هم کتاب خاطراتش که در سال 2000 نامزد نهایی جایزه پولیتزر شد.

اقیانوس را نشانم بده، اولین اثری از بابی آن مسون است که به زبان فارسی ترجمه و منتشر می شود. همچنین اولین مجموعه داستان خارجی نشر خزه است که پیشتر رمان هایی از ادبیات جهان روانه بازار نشر کرده است.

این مجموعه داستان در 280 صفحه و با بهای 60 هزار تومان به چاپ رسیده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1867

به "داستان های تازه از نویسندۀ قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان های تازه از نویسندۀ قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید