خبرنگاران برنامه بلندمدت شهرداری برای بازپیرایی شهربازی سمنان

به گزارش تور ایتالیا ارزان، سمنان- خبرنگاران- شهردار سمنان گفت: با گذشت دو دهه از افتتاح شهربازی بوستان عظیم سیمرغ و کمرنگ بودن رضایت مردم از آن، شهرداری به همراه شورای اسلامی شهر برنامه بلندمدتی برای بهسازی و بازپیرایی شرایط این شهر بازی تدوین کرد.

خبرنگاران برنامه بلندمدت شهرداری برای بازپیرایی شهربازی سمنان

سید محمد ناظم رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: با توجه به اینکه شهربازیِ بوستان عظیم سیمرغ شهر پس از سال ها انتظار شهروندان را برآورده نمی کرد، به همت شهرداری با همراهی بخش خصوصی، شهروندان وسایل بازی متنوع و نوینی را ویژه بچه ها،نوجوانان و عظیمسالان شاهد خواهند بود.

وی افزود: طراحی فضای داخلی،خارجی و سردر زیبای مجموعه توسط واحد دوستدار کودک شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری انجام می گردد و تجهیز وسایل جدید بازی با مشارکت حامد محمدی از سرمایه گذاران بومی و جوان این شهر که تا به امروز نزدیک به 40 میلیارد ریال هزینه نموده است انجام می پذیرد.

وی ادامه داد: در کنار این شهربازی نیز بوستان زائر با 110 ایستگاه و همچنین فضای مناسب اقامت جمعی و کاروانی 200 نفر ایجاد شده است که می توانند علاوه بر اقامت از این مجموعه تفریحی نیز استفاده نمایند.

شهردار سمنان درباره وسایل جدید این شهربازی شرح داد: با تاکید بر عنوان سمنان، شهر دوستدار کودک، قسمت عمده ای از شهربازی ویژه تفریحات و بازی کودک در نظر گرفته شده است و در بخش نوجوان و عظیمسال علاوه بر بازسازی و راه اندازی دستگاه سقوط آزاد که سالها بدون استفاده بود و همچنین نوسازی کشتی صبا، وسایلی نظیر ماشین های برقی، فریزبی 24 نفره، سالتو، کارتینگ، ماشین های برقی، تاب برقی 30 متره، قایق های پدالی با طرح های جدید و در گام بعدی ترن هوایی و یا ترن U نصب و راه اندای خواهد شد.

ناظم رضوی افزود: قرار دریافت شهربازی در ورودی شهر و دورنمایی که پس از بازپیرایی ایجاد می نماید به همراه المان هایی که در آینده در ورودی شهر و میدان قومس طراحی و اجرا می گردد، ترغیب مسافران برای ورود و ماندن به شهر را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: ابتدای تابستان 99 وسایل جدید شهربازی سیمرغ قابلیت رونمایی و راه اندازی دارد و امیدواریم با انتها یافتن شیوع ویروس کرونا شهروندان بتوانند از این مجموعه تفریحی که برای اولین بار در استان این گونه با وسایل بازی نوین تجهیز می گردد استفاده نمایند.

بوستان سیمرغ در ورودی غربی شهر سمنان در مساحتی بالغ بر 80 هکتار واقع است که بخشی از آن به شهربازی اختصاص دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1131

به "خبرنگاران برنامه بلندمدت شهرداری برای بازپیرایی شهربازی سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برنامه بلندمدت شهرداری برای بازپیرایی شهربازی سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید