خبرنگاران آذربایجان غربی در بدترین شرایط کرونایی از اسفند سال گذشته تا به امروز واقع شده است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، ارومیه- خبرنگاران- جانشین قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به افزایش تعداد بستری ها در مراکز درمانی استان به خاطر ابتلا به بیماری کرونا گفت: این استان در حال حاضر، در بدترین شرایط کرونایی خود از اسفند سال گذشته و شروع شیوع بیماری تا به امروز قرار گرفته است.

خبرنگاران آذربایجان غربی در بدترین شرایط کرونایی از اسفند سال گذشته تا به امروز واقع شده است

ایرج محبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: در حال حاضر، یک هزار و 375 نفر در مراکز درمانی استان به خاطر سندرم های حاد تنفسی بستری هستند که از این تعداد، 785 نفر مشکوک و 590 نفر مبتلا به کرونا هستند.

وی اعلام کرد: تعداد بستری شدگان در آی سی یو نیز به 261 نفر رسیده که از این تعداد، 86 نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

جانشین قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به افزایش 39 نفری تعداد فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در استان اظهار کرد: از این تعداد، 24 نفر مربوط به 24 ساعت گذشته و 15 نفر دیگر مربوط به نتایج مثبت فوت شدگان روزهای گذشته است.

محبی گفت: تعداد کل فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان غربی به هزار و 588 نفر رسیده که فرایند افزایشی آنان بسیار خطرناک است.

وی اضافه کرد: از کل فوت شدگان 24 ساعت گذشته، 9 نفر مربوط به ارومیه و بقیه مربوط به شهرهای بوکان، سلماس، میاندوآب، نقده، شاهین دژ، اشنویه و خوی هستند.

وی تاکید نمود: با وجود تداوم فرایند افزایشی ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در آذربایجان غربی، همچنان شاهد بی توجهی عده زیادی در این خصوص هستیم که می تواند موجب بروز مسائل بسیار زیادی گردد.

به گزارش خبرنگاران، آذربایجان غربی طی حدود هشت ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می رسد شاهد تداوم خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال زیاد خطرناک تر از گذشته خواهد بود.

پیشتر نیز معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز از پر بودن تخت های این بیمارستان مرجع بیماران کرونایی در استان و رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز از وخامت بیشتر اوضاع در صورت تداوم فرایند بی توجهی مردم خبر داده بود.

تا به امروز بیش از 43 میلیون و 250 هزار نفر در جهان و حدود 569 هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

از مجموع یک میلیون و 158 هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف جهان نیز 2.8 درصد مربوط به ایران است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1511

به "خبرنگاران آذربایجان غربی در بدترین شرایط کرونایی از اسفند سال گذشته تا به امروز واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آذربایجان غربی در بدترین شرایط کرونایی از اسفند سال گذشته تا به امروز واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید