حضور فراوری کنندگان در میدان منوط به برطرف بروکراسی است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران/فارس استاندار فارس با بیان اینکه رکودها ناشی از بروکراسی ها و مسیرهای پر پیچ و خم دستگاه های اجرایی است، گفت: ضروری است مسائل مختلف مرتفع شوند تا فراوری کنندگان بتوانند در میدان فراوری فعال باشند.

حضور فراوری کنندگان در میدان منوط به برطرف بروکراسی است

محمدهادی ایمانیه سه شنبه 19 بهمن در آیین افتتاح 5 طرح فراوریی با سرمایه گذاری 1800 میلیارد ریالی و اشتغالزایی 180 نفر، بیان نمود: در شهرک صنعتی شیراز 28 طرح فراوریی در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

او مطرح نمود: امروز طرح در واحدهای فراوریی با حضور مسئولان و عوامل فراوریکننده افتتاح شد که از اقدامات بدیع و موثری در شهرک های صنعتی محسوب می گردد که بایستی در این راستا، سرعت کار افزایش پیدا کند.

استاندار فارس گفت: رکودها ناشی از بروکراسی ها و مسیرهای پر پیچ و خم دستگاه های اجرایی است که ضروری است مسائل مختلف مرتفع شوند تا فراوری کنندگان بتوانند در میدان فراوری فعال باشند که این رویه می تواند در ادامه فرصت اشتغالزایی بیشتری را برای جوانان فراهم کند.

ایمانیه با اشاره به تسهیلات ویژه دولت و مصوبات مربوط به حمایت از فراوری کنندگان، اظهار کرد: پاسخگویی دستگاه های اجرایی در موعد مقرر به متقاضیان بخش فراوری و ارائه تسهیلات بانکی در بودجه 1401 را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

او گفت: یکی دیگر از مسائل توسعه صنعت در زمینه زیرساخت های آب، برق و گاز است که از ورود سرمایه گذاران به ویژه در زمینه آب و برق نیز استقبال و حمایت خواهیم کرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید در دهه مبارکه فجر قدر انقلاب را دانست، بیان نمود: خودباوری که امام (ره) مد نظر داشتند باید به درستی منعکس گردد و این یک باور است که کشور باید روی پای خود بایستد.

ایمانیه ادامه داد: هر چند تحریم ها می تواند یک تهدید باشد اما اگر به درستی مدیریت گردد، یک فرصت است که امروز شاهد این فرصت آفرینی جوانان با تکیه بر اندیشه و توانمندی خود بودیم.

او گفت: اقدامات بی نظیری به وسیله شرکت های دانش بنیان در شرایط تحریم انجام گرفته است که بایستی به صورت جدی این موضوع دنبال گردد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز با بیان اینکه 5 طرح توسعه ای در واحدهای فراوریی شهرک صنعتی شیراز امروز به بهره برداری رسید، اظهار کرد: شرکت آزاد کارتون در زمینه فراوری محصولات کارتن سازی، شرکت صنعت سازان نیکان فناور پارس در زمینه فراوری محصولات انواع بست و اتصالات فلزی، شرکت مبلمان ماهان چوب در زمینه فراوری انواع محصولات چوبی اداری و مبلمان خانگی، شرکت دارمه صنعت چشمه کوار در زمینه فراوری محصولات ذوب آهن و ریخته گری در صنایع فولادی و بعلاوه شرکت صنایع سلولزی رعنا در زمینه فراوری انواع دستمال کاغذی و اقلام بهداشتی از جمله طرح های فراوریی بود که امروز به بهره برداری رسید.

او در رابطه با میزان سرمایه گذاری و اشتغالزایی این واحدهای فراوریی، گفت: این 5 طرح فراوریی با اعتباری بالغ بر 1800 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده اند که اشتغالزایی 180 نفر را نسبت به ظرفیت های فعلی افزایش داده است.

ایزدی گفت: بعضی از محصولات فراوریی تا به امروز از کشورهای خارجی وارد کشور می شدند که با اثربخشی توان علمی و فنی و مهندسی منابع داخلی توانستیم علاوه بر خودکفایی و تامین احتیاج مصرفی کشور به علت فراوری محصولات با کیفیت بالاتر از استانداردهای اروپایی نیز شرایط صادرات را فراهم کنیم.

او گفت: با توجه به سیاست های کلی نظام و دولت سیزدهم، جهش فراوری و رشد مالی 8 درصدی برای ما بسیار حائز اهمیت است که با توجه به شعار سال بایستی مانع زدایی و در راستای توسعه نیز فرآیند کاری تسهیل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2181

به "حضور فراوری کنندگان در میدان منوط به برطرف بروکراسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور فراوری کنندگان در میدان منوط به برطرف بروکراسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید