جشنواره گردو، منبت و فرش تویسرکان افتتاح شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جشنواره گردو، منبت و فرش در تویسرکان افتتاح شد.

جشنواره گردو، منبت و فرش تویسرکان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز دوشنبه 16 مهر 97 با استقبال نیکبخت استاندار همدان وارد شهر تویسرکان شد.

معاون رئیس جمهوری در بدو ورود به شهرستان تویسرکان در محل برگزاری جشنواره گردو، منبت و فرش حاضر شد و این جشنواره به طور رسمی کار خود را شروع کرد.

محمدناصر نیکبخت استاندار همدان در این مراسم گفت: خوشبختانه این جشنواره هر سال بهتر از سال قبل برگزار می گردد، و امیدواریم این همایش منجر به توسعه و رونق تویسرکان گردد.

او اضافه نمود: به نظر بنده آقای دکتر مونسان از کارآمدترین مدیران هیئت دولت هستند و امیدواریم اقدامات موثرتری انجام دهند.

نیکبخت ادامه داد: تویسرکان نسبت به 4 سال قبل تغییرات زیادی داشته است و این مرهون کوشش نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی است.

استاندار همدان توضیح داد: تویسرکان معجونی از همه خصوصیات برجسته است، مبل و منبت این شهرستان بسیار شاخص است و گردوی تویسرکان در دنیا شناخته گردیده است، فرش این شهرستان هم بسیار ارزشمند است.

نیکبخت اضافه نمود: این شهرستان دارای بزرگان بسیار زیادی است و شهدای بسیار زیادی نیز در انقلاب اسلامی داشته است.

او اضافه نمود: خواسته ما حفاظت و صیانت از داشته های تویسرکان و معرفی این داشته ها و آثار است باید از این ظرفیت ها برای توسعه شهرستان استفاده کنیم.

استاندار همدان اضافه نمود: از سازمان میراث فرهنگی تشکر می کنیم که سال جاری دو رویداد بزرگ را در استان همدان برگزار کردند و این موضوع سبب معرفی استان شد، در نیمه دوم سال گذشته تا تعطیلات نوروز بیش از 4 میلیارد تومان مبل و منبت به گردشگران عرضه گردیده است و این نتیجه توسعه صنعت گردشگری است.

نیکبخت توضیح داد: همچنین شهرستان نهاوند نیز دارای ظرفیت های گردشگری بسیار زیادی است که باید معرفی گردد.

حبیب الله مومیوند فرماندار تویسرکان در این همایش گفت: این شهرستان در حوزه گردو در کشور دارای صندلی خاصی است، در بخش مبل و منبت نیز بیش از 4 هزار کارگاه فعال است.

او توضیح داد: 8هزار نفر در حوزه منبت فعالیت می نمایند در شهرستان تویسرکان، هدف از این همایش نیز شناساندن منبت و گردوی تویسرکان به گردشگران داخلی و خارجی است.

مومیوند اضافه نمود: تویسرکان دارای بیش از 200 اثر تاریخی است، این شهرستان دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری است و اولویت ما توسعه این حوزه است.

فرماندار تویسرکان ادامه داد: در ایام نوروز 97 تعداد گردشگران تویسرکان بیش از 10 هزار نفر بوده است و ما کوشش می کنیم این تعداد افزایش یابد.

مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: منبت یکی از صنایع دستی ارزشمند تویسرکان است که می تواند اشتغال جوانان را به دنبال داشته باشد.

او توضیح داد: یکی از مهمترین ظرفیت های تویسرکان برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال استفاده از ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی است.

مفتح اضافه نمود: یکی از مهمترین موضوعات ما برای توسعه تویسرکان، توسعه گردشگری شهرستان است، این موضوعی است که از سوی فرماندار و استاندار همدان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

این خبر تکمیل می گردد...

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 94

به "جشنواره گردو، منبت و فرش تویسرکان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره گردو، منبت و فرش تویسرکان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید