جزئیات فروش متری مسکن در بورس

به گزارش تور ایتالیا ارزان، زمزمه های فروش متری مسکن حدود یک سال و نیم است که به گوش میرسد و درحالی به مرحله اجرا نزدیک می گردد که گفته شده در این بازار مردم می توانند به منظور حفظ ارزش پول خود در مقابل تورم، اوراق مسکن از بورس کالا خریداری نمایند.

جزئیات فروش متری مسکن در بورس

به گزارش خبرنگاران، موضوع امکان تامین اقتصادی پروژه های حمل و نقل و مسکن با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه از حدود 17 ماه قبل مطرح شد که در نهایت اواسط اردیبهشت ماه امسال با همکاری سازمان بورس و وزارت راه و شهرسازی به مرحله توافق و اجرای نهایی رسید.

وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد صندوقهای زمین و ساختمان که هم اکنون به صورت محدود به وسیله 4 تا 5 شرکت بخش خصوصی فعالیت می نمایند را گسترش دهد. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره این صندوقها گفته بود که عرضه پروژه های مسکن در بورس کالا ضمن اینکه سوددهی مناسبی برای سرمایه گذاران دارد، به فراوری و عرضه مسکن یاری خواهد نمود.

ویژگی های فروش متری مسکن در بورس

این صندوقها با آنچه تحت عنوان بورس املاک و مستغلات شناخته می گردد و اواخر مردادماه با عرضه یک واحد تجاری توسط شرکت عمران شهر جدید پردیس وارد مرحله اجرا شد متفاوت است. در بورس املاک، دارایی های مازاد شرکتهای دولتی و بانکها برای فروش در بازار سرمایه عرضه می گردد. اما فروش متری مسکن در واقع جذب سرمایه های خرد برای اجرای پروژه های مسکونی و راهسازی است. سهامداران می توانند با خرید سهام که به صورت متری عرضه می گردد در خاتمه پروژه سود تحقق یافته را دریافت نمایند یا در صورت خرید کل یک واحد مسکونی، آن را به تملک خود درآورند.

بر این اساس با یاری این ابزار اقتصادی بورس کالا که اوراق سلف مسکن نام دارد، ارزش تمام شده ساخت یک واحد یا یک پروژه، تبدیل به ورقه های کوچک بهادار می گردد و در بازار توسط انبوه ساز عرضه می گردد. در این بازار مردم می توانند به منظور حفظ ارزش پول خود را در مقابل تورم، اوراق مسکن از بورس کالا خریداری نمایند.

به گفته پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن سرمایه های خردی که در اقتصاد می چرخد و سرگردان است می توانند به عنوان تامین نماینده منابع ساخت در خدمت فراوری مسکن قرار گیرند و یا در خدمت تقاضا برای تجهیزات قدرت خرید متقاضی باشند. از این نظر هیچ راهی وجود ندارد تا از ابزارهای بازار سرمایه در بخش مسکن و حل و باز کردن گره تامین اقتصادی بخش مسکن استفاده گردد که در هفته های آینده از این موضوع رونمایی می گردد.

بر این اساس به نظر می رسد قرار است ارزش تمام شده ساخت یک واحد یا یک پروژه تبدیل به ورقه های کوچک بهادار و در بازار توسط انبوه ساز عرضه گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1565

به "جزئیات فروش متری مسکن در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات فروش متری مسکن در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید