تور دوچرخه سواری اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار گردید

به گزارش تور ایتالیا ارزان، تور دوچرخه سواری اعضای هیئت علمی و دوچرخه سواران دانشگاه رازی کرمانشاه در راستای حفظ محیط زیست در مسیری 1000 متری برگزار گردید.

تور دوچرخه سواری اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار گردید

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، تور دوچرخه سواری تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه با حضور عبدالحمید علیزاده، مدیرکل اموردانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان و عضو هیئت علمی دانشگاه رازی، سیاوش همتی از دوچرخه سواران باسابقه کرمانشاه، علی اشرف خزایی از استادان تربیت بدنی و کوروش بهرامی از اعضای تیم دوچرخه سواری دانشگاه رازی در راستای حفظ محیط زیست در مدت 12 روز در جهتی بالغ بر 1000 کیلومتر برگزار گردید.

این تور دوچرخه سواری با حمایت کمیته فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی و هیئت دوچرخه سواری کرمانشاه و انجمن دوچرخه سواری اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم انجام گرفته است.

به گفته علیزاده شعار سال گذشته این تور که از دریاچه ارومیه تا دریاچه وان بود، از دریاچه تا دریاچه نام داشت و شعار سال جاری هوای پاک حق من حق تو و کره زمین است با سه زبان بر روی دست نوشته هایی که دوچرخه سواران بر روی دوچرخه هایشان نصب نموده بودند انجام گرفت.

مدیرکل اموردانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: جهت 1000 کیلومتری این تور از شهر ماکو در شمال غربی ایران شروع و با گذر از جهت مرز بازرگان و عبور از شهر ارزروم و حرکت به سمت شمال ترکیه و دریای سیاه و شهر ساحلی تراپازون ادامه و سپس با عبور از مرز گرجستان و اقامت کوتاه در این کشور و حرکت از شهر باتومی به سمت دریاچه وان در ترکیه و سپس برگشت از شهر خوی و گمرک رازی و ورود به کشور به اتمام رسید.

وی ادامه داد: در طول این جهت یک هزار کیلومتری توانستیم جزییات سفر را ثبت و درنهایت این تیم چهار نفره پس از 12 روز به سلامت وارد کشور شد و پیغام ما نشان می داد که اگر برای حفظ پاکیزگی کره زمین کوشش نکنیم به نوعی در حق کره زمین جفا نموده ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار کرد: میانگین میزان رکاپ زنی ما در طول هرروز حدود 100 کیلومتر بود و از نکات جالب این سفر هم زیستی زیبای جنگل و دریا در قسمت جنوب دریای سیاه بود که محیط زیست بسیار بکر و دست نخورده ای را به معرض دید قرار می داد و در اطراف دریا هیچ گونه ساخت و سازی صورت نگرفته بود.

وی اعلام کرد: همچنین آشنایی عمیق تر بافرهنگ و آداب و رسوم این کشور ها و نوع غذا های آن ها از نکات جالب این سفر به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 572

به "تور دوچرخه سواری اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوچرخه سواری اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید