سکینه حورسی کیست؟

به گزارش تور ایتالیا ارزان، یکی از عکاسان جنگ گفت: سکینه حورسی از جمله افرادی بود که همیشه برای گرامیداشت سوم خرداد نقش محوری در شهر داشت و هنگامی که صدایش را بلند می کرد و نظری می داد کسی جرأت نمی کرد روی حرفش سخنی بگوید. در حقیقت خانم سکینه حورسی یکی از فرماندهان و راهبران زنان و مردان مدافع خرمشهر است.

سکینه حورسی کیست؟

به گزارش ایسنا، جاسم غضبانپور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیده سکینه حورسی بیان نمود: سکینه حورسی از شیرزنان خرمشهری است که از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در این شهر فعالیت داشته است. این بانوی ایثارگر طول هشت سال دفاع مقدس هیچ گاه خرمشهر را ترک نکرد و در طول جنگ 45 روزه در آنجا حضور داشت.

ازدواج در سایه جنگ

وی ادامه داد: او پس از سقوط خرمشهر هم در محله کوت شیخ آبادان مستقر شد و با سید رسول ازدواج کرد و در زیر بمباران بچه دار شد و در زیر خط آتش دشمن همچنان به فعالیت های جهادی خود ادامه داد. سکینه حورسی از جمله افرادی بود که همیشه برای گرامیداشت سوم خرداد نقش محوری در شهر داشت و هنگامی که صدایش را بلند می کرد و نظری می داد کسی جرأت نمی کرد روی حرفش سخنی بگوید. در حقیقت خانم سکینه حورسی یکی از فرماندهان و راهبران زنان و مردان مدافع خرمشهر است.

این عکاس جنگ با تأکید بر اینکه سکینه حورسی از جمله جانبازان شیمیایی دوران جنگ به شمار میرود شرح داد: او در روزهای اخیر به علت عوارض شیمیایی در بیمارستان بستری بود. هنگامی که خبر شهادت این بانوی قهرمان به طور رسمی اعلام شد تمام بچه هایی که در خرمشهر بودند شوکه شدند و باورش برایشان بسیار سخت بود.

سکینه حورسی و همسرش و چند عضو دیگر از خانواده اش از جمله بانوانی بود که توانست همراه با سایر خیرین و رزمندگان کلینیک مخصوص درمان جانبازان شیمیایی خرمشهر را راه اندازی کند. تا قبل از تأسیس این کلینیک اغلب مردم خرمشهر که از عارضه شیمیایی رنج می بردند باید به شهرهای عظیم مانند تهران مهاجرت می کردند. خیلی از این افراد پفراینده ای برای اثبات این که در جنگ شیمیایی شدند نداشتند و همین فرایند درمان آنها را با مشکل روبرو می کرد. بنابراین کار عظیم دیگر این بانو پس از خاتمه جنگ،حمایت از چنین افرادی بود. یاد و خاطره این بانوی مجاهد که همانند شیرزنان در مقابل دشمنان ایستاد همیشه در قلب ما و مردم خرمشهر زنده و جاوید خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1917

به "سکینه حورسی کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکینه حورسی کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید