تداوم خروج سهامداران از بورس

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران : روز شنبه برای سومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد.

تداوم خروج سهامداران از بورس

به گزارش خبرنگاران ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با نزول 6 هزار و 973 واحدی به رقم یک میلیون و 144 هزار و 872 واحد رسید. همچنین شاخص کل فرابوس 24 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 459 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز 2 هزار و 293 واحد افت کرد و در سطح 378 هزار و 453 واحدی ایستاد که کمترین رقم در 137 روز کاری گذشته از 27 آبان سال 1399 به این سو است.

سقوط 74 درصدی

در اولین روز کاری هفته 80 نماد رشد قیمت داشتند و 330 نماد با افت قیمت روبرو بودند. به عبارت دیگر 18 درصد نمادهای بازار صعود کردند و 74 درصد نمادها قرمزپوش شدند.

خروج پول حقیقی

روز شنبه برای سومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 461 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه 6 درصد افزایش یافته است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فولاد (فولاد مبارکه) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 41 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و وپاسار (بانک پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

سهم های تاثیرگذار

امروز فارس، شستا و وبملت بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل داشتند و سه نماد شتران، کگل و سپ نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش ترین نمادهای بورس غکورش صدرنشین است و ولکار و خودرو در رتبه های بعدی هستند. در فرابورس نیز فگستر، چخزر و کزغال پرتراکنش ترین نمادها هستند.

گروه های قرمزبازار

در روزی که سمت قرمزرنگ بازار پرتعدادتر بود قیمت سهام اغلب نمادهای گروه های بانک ها و موسسات اعتباری، استخراج کانه های فلزی و شرکت های چند رشته ای صنعتی ریزش کرد.

افت ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 16 هزار و 36 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته 6.5 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 11 درصدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم 3 هزار و 325 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف های انتهای بازار

در انتها معاملات امروز ارزش صف های خرید نسبت به انتها روز چهارشنبه 180 درصد افزایش یافت و در رقم 179 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف های فروش نیز 1.3 درصد افزایش یافت و 2 هزار و 106 میلیارد تومان شد.

شرکت لیزینگ کارآفرین (با نماد معاملاتی ولکار) با صف خرید 137 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از ولکار ، ساراب (شرکت سیمان داراب) و خموتور (موتورسازان تراکتورسازی ایران) بیشترین صف خرید را داشت.

بیشترین صف فروش نیز به سصفها (شرکت سیمان اصفهان) تعلق داشت که در انتها معاملات صف فروش 70 میلیارد تومانی داشت. پس از سصفها، خزر (فنرسازی زر) و سنیر (سیمان سفید نی ریز) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1861

به "تداوم خروج سهامداران از بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم خروج سهامداران از بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید