تجربه پیزا در ایتالیا

به گزارش تور ایتالیا ارزان، یکی از غذاهای اصیل کشور ایتالیا، پیتزا است. در این مقاله شما را با بهترین شهرهایی از این کشور اروپایی آشنا خواهیم کرد تا بتوانید طعم بهترین پیتزا را در آنها بچشید. در ضمن به این نکته نیز توجه نمایید که شهر ناپل خاستگاه این غذای مشهور است.

تجربه پیزا در ایتالیا

پیتزا ناپولتانا در شهر ناپل

اگر دلیل اصلی سفر شما به ایتالیا خوردن پیتزا است فوری به شهر ناپل بروید چون آنجا محل تولد پیتزاهای مدرن است، پیتزا ناپولتانا در این شهر فقط پیتزا نیست بلکه سمبل غذاهای این شهر است. در هنگام درست کردن این پیتزا قوانین سختگیرانه ای وجود دارد و برای تهیه آن فقط یک دستور پخت وجود دارد، بر روی خمیر آن فقط دو نوع سس می توانید بریزید سس مارینارا و سس مارگاریتا. این پیتزا از گوجه و پنیر مخصوص درست می شود که گوجه های آن باید فقط از دشت های کنار کوه آتش فشان وزوو باشد. برای تجربه طعم واقعی پیتزا با تور اروپا همراه شوید و به شهر ناپل سفر کنید.

پیتزا آل تاگلیو در شهر رم

این پیتزا مستطیلی است و به صورت تکه تکه خورده می شود، پیتزا آل تاگلیو بهترین و خوشمزه ترین فست فود شهر رم است که طرفداران بسیاری دارد. در ایتالیا پشت در پیتزا فروشی می ایستند و این پیتزا را می خورند، هنگام گشت و گذار در شهر زیبای رم بهترین غذایی که می توانید بخورید همین پیتزاست. پیتزا آل تاگلیو در سینی های مستطیلی بزرگ پخته می شود و قیمت آن بر اساس مقدار گرم آن حساب می شود، انواع مختلفی دارد و پیتزا فروشی های سنتی آن را در تنورهای هیزمی می‌پزند.

پیتزا پانزروتو ناحیه پولیا

پانزروتو پیتزاهای کوچکی هستند که پیچیده می شود و داخل آن ها با سس تازه گوجه و پنیرهای موتزارلا پر می شود اما در انواع دیگر این پیتزا ها همبرگر و پیاز هم میریزند. این پیتزادر کشورهای دیگر هم پیدا می شود اما اگر می خواهید طعم واقعی آن را حس کنید باید به ایتالیا بروید. کلزون هم یک پیتزای تا شده است که شبیه نصف ماه است و شکل ظاهری آن شبیه پانزروتو است و خمیرش هم همان خمیری است که در پانزروتو استفاده می شود و تنها فرق این دو با هم این است که کلزون در «فر» ولی پانزروتو در روغن درست می شود، برای خوردن یک کلزون خوشمزه هم باید به ناحیه پولیا در ایتالیا بروید.

پیتزا آل پادلینو شهر تورین

پیتزا آل پادلینو مخصوص شهر پولین در شمال ایتالیا است و با پیتزاهای دیگر یک فرق بزرگ دارند و آن اینکه در ماهی تابه پخته و سرو می شود. سبک پخت متمایز آن به این معنی است که خمیر بیشتر پف می کند و نسبت به پیتزاهای دیگر تکه های بزرگ تری دارد، همه پیتزا فروشی های توریناین پیتزا را در ماهی تابه های بزرگ می پزند، حتما این پیتزای خاص و متفاوت را امتحان کنید چون شکل ظاهری و مزه بی نظیری دارد.

انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 691

به "تجربه پیزا در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه پیزا در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید