بهره برداری از فاز 2 و شروع فاز 3 سامان دهی جلوخان آرامگاه فردوسی

به گزارش تور ایتالیا ارزان، با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ، استاندار خراسان رضوی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد فاز 2 ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی بهره برداری و فاز3 ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی شروع شد.

بهره برداری از فاز 2 و شروع فاز 3 سامان دهی جلوخان آرامگاه فردوسی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی امروز 18 مهرماه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: طرح سامان دهی جلوخان آرامگاه فردوسی با مشارکت شهرداری مشهد در عرصه هفت هکتاری طی سال گذشته شروع شد که تاکنون پنج هکتار آن در قالب دو مرحله و با هزینه ای معادل 160میلیارد ریال به خاتمه رسیده است.

ابوالفضل مکرمی فر اضافه کرد: امروز مرحله سوم اجرای عملیات سامان دهی جلوخان آرامگاه فردوسی در عرصه دو هکتار باقی مانده با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شروع شد و پیش بینی می گردد تا خاتمه اجرای این مرحله در مجموع احداث جلوخان 200میلیارد ریال هزینه در بر داشته باشد.

بهره برداری از طرح نوسازی تاسیسات آرامگاه فردوسی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین طرح نوسازی تأسیسات سرمایشی و گرمایشی آرامگاه فردوسی مشهد نیز به بهره برداری رسید که این تاسیسات در عرصه ای 5.5 هکتاری با اعتباری معادل 137میلیارد ریال نصب و اجرا شده است.

همچنین محمدرضا کلائی شهردار مشهد در زمان شروع عملیات فاز 3 سامان دهی جلوخان گفت: زمان پیش بینی شده برای این فاز 130 روز است.

قبل از افتتاح این طرح ها، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه استانداران خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بر مزار حکیم ابوالقاسم فردوسی حاضر شد و به مقام شامخ این شاعر حماسه سرای فارسی زبان ادای احترام کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 564

به "بهره برداری از فاز 2 و شروع فاز 3 سامان دهی جلوخان آرامگاه فردوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از فاز 2 و شروع فاز 3 سامان دهی جلوخان آرامگاه فردوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید