بن؛ شهری با جاذبه های طبیعی و زیبا در چهارمحال و بختیاری

به گزارش تور ایتالیا ارزان، بن ، شهرستانی با جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان، یکی از مراکز مهم توریستی استان چهارمحال و بختیاری است. شهر بن به علت مجاورت با آبگیر زیبای گرداب، رودخانه و سد زاینده رود از مراکز مهم توریستی استان و ایران است. این شهر با دارا بودن منظره ها طبیعی دیدنی و مجذوب کننده و مردمی متدین و مومن از جمله شهرستان های پرگردشگر استان محسوب می گردد.

بن؛ شهری با جاذبه های طبیعی و زیبا در چهارمحال و بختیاری

گرداب بن

گرداب بن از جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری می باشد که به علت نزدیکی به حاشیه رودخانه زاینده رود و زیارتگاه های امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) شیخ شبان، امامزاده بابا پیراحمد (ع) بن، امامزاده سید محمد (ع) بارده و امامزاده حارث بن علی (ع) جمالو، به یکی از پر بازدیدترین منطقه ها گردشگری استان تبدیل شده است.این آبگیر زیبا و دیدنی با وسعت بیش از 38 هزار متر مربع و عمق میانه 10 متر، در سال 1389 از طرف هیئت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی گردید.بیرون آمدن آب از زیر کوه، گردابی تشکیل داده که فضای مناسبی برای قایقرانی و مکان تفریحی برای گردشگران فراهم نموده است.

پل حاج مهدی

پل حاج مهدی بن مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان شهرکرد، بخش بن، شهر بن، جنوب محله و بازار قدیم بن و شمال محله جانبازان واقع شده و این اثر در تاریخ 12 شهریور 1386 با شمارهٔ ثبت 19509 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

امامزاده محمد روستای بارده

بقعه با شکوه این امامزاده در کنار روستای بارده از توابع شهرستان بن، در 53 کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده و منظره آن فوق العاده زیبا و دیدنی است.اصل بقعه متعلق به دوره صفویه است و دارای امکاناتی از قبیل جاده آسفالت، آب آشامیدنی، پارکینگ، سکوی نشیمن، آلاچیق و … است.

گردشگری ورزشی بن

پیست اسکی بارده در نزدیکی روستای بارده، حدود 43 کیلومتری شمال غرب شهرکرد و پنج کیلومتری جنوب شرق روستای بارده واقع شده و در دامنه های شمالی کوه نسارتنگ واقع در جنوب غربی روستای بارده و در یک کیلومتری جنوب جاده آسفالته ارتباطی روستاهای منطقه قرار گرفته که در سال 83 به بهره برداری رسید.

شهرک توریستی گردشگری شیدا

باغ شهر شیدا در 93 هکتار و کل مساحت شهرک توریستی شیدا 314 هکتار است.منطقه نمونه گردشگری شیدا در فاصله 50 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده شهرک شیدا در محدوده شهرستان بن و حاشیه زاینده رود احداث می گردد و در آن امکانات و فضاهای تفریحی، اقامتی، فضای سبز، ویلا و امکانات اقامت گردشگران داخلی و خارجی مهیا می گردد.با احداث این شهرک زمینه برای جذب و اسکان بیشتر گردشگران به این استان فراهم می گردد. در باغ شهر برخلاف ساخت و سازهای متراکم فعلی داخل شهرها، ویلا جایگزین آپارتمان می گردد و ممکن است هر ویلا بتواند حیاط مشجر داشته باشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2430

به "بن؛ شهری با جاذبه های طبیعی و زیبا در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن؛ شهری با جاذبه های طبیعی و زیبا در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید