برف در گیلان جمعیت برگ خواران شمشاد را کم می نماید

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران/گیلان معاون امور جنگل گیلان یکی از مزایای بارش برف را از بین رفتن لارو آفت شب پره شمشاد دانست و یادآور شد: بارش برف در جلگه موجب می گردد سال آینده از جمعیت برگ خواران و آفات و حشرات کاسته گردد.

برف در گیلان جمعیت برگ خواران شمشاد را کم می نماید

محمدرضا عبدالهی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه بارش برف سنگین در جلگه به بعضی از درختان آسیب وارد نموده است، گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از میزان خسارت به جنگل های طبیعی و دست کاشت وجود ندارد، زیرا عمده محورهای فرعی به واسطه حجم برف مسدوداست.

وی بارش برف در نخستین روز را بسیار سنگین و مرطوب دانست و افزود: وزن برف موجب خم شدن درختان شده بود که با افزایش ارتفاع برف ریشه کن شدن و کم شکن شدن بعضی از درختان به ویژه درختان بیمار را رقم زد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ادامه داد: جهت جلوگیری از سرقت درختان دست کاشت همچون صنوبر و کاج پرسنل منابع طبیعی استان در هر شهرستان سریعا اقدام به جمع آوری درختان افتاده و شکسته شده کردند.

عبدالهی کمرشکن شدن درختان در بعضی از محورها را موجب بند آوردن راه دانست و افزود: بیشترین آسیب متوجه درختان در مناطق جلگه ای استان است.

وی یکی از مزایای بارش برف در گیلان را از بین رفتن لارو آفت شب پره شمشاد دانست و یادآور شد: برف معمولا در ارتفاعات وجود دارد، اما بارش برف در جلگه موجب می گردد سال آینده از جمعیت برگ خواران و آفات و حشرات کاسته گردد.

معاون امور جنگل گیلان با بیان اینکه نهضت درختکاری را از آذرماه سال جاری شروع و بیش از یک میلیون نهال غرس کردیم، گفت: خوشبختانه این نهال ها به دلیل انعطاف پذیر بودن در برف آسیب ندیده اند و هنوز در خواب هستند و بهار بیدار خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 959

به "برف در گیلان جمعیت برگ خواران شمشاد را کم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف در گیلان جمعیت برگ خواران شمشاد را کم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید