برای شما که ذوق هنری دارید: گالری هنر ونکوور

به گزارش تور ایتالیا ارزان، گالری هنر ونکوور | Vancouver Art Gallery

گالری هنر ونکوور که در سال 1931 افتتاح شد، به عنوان یکی از معتبرترین و نوآورانه ترین سازمان هنرهای تجسمی آمریکای شمالی شناخته می گردد. نمایشگاه های خلاقانه، برنامه های عمومی ویژه و تاکید آن بر بهبود بورس هایی در زمینه های هنری و تاریخی، این گالری را یکی از بهترین ها در کانادا می نماید. برنامه های گالری همچنین تاثیر تصاویر را در حوزه فرهنگ، طراحی و معماری بصری آنالیز می نماید. این گالری، یک سازمان غیر انتفاعی است که توسط اعضا، اهدا کنندگان فردی، سرمایه گذاران شرکت ها، بنیادها، مسئولین شهر ونکوور، شورای هنر بریتیش کلمبیا و شورای هنر کانادا، حمایت می گردد. خبرنگاران در ادامه برای شما این گالری را معرفی خواهد نمود. با ما همراه باشید:

برای شما که ذوق هنری دارید: گالری هنر ونکوور

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

مجموعه دائمی گالری هنر ونکوور

این گالری با دارا بودن بیش از 10 هزار اثر هنری، همچنان بر روی نقاط قوت تاریخی و معاصر این مجموعه، به وسیله جمع آوری آثار هنرمندان محلی و بین المللی به وسیله یاری و خرید، ادامه می دهد. در حال حاضر حدود 3٪ از مجموعه، به نمایش گذاشته می گردد.

یکی از نقاط قوت اصلی این مجموعه، فراوانی آثار هنرمندان این منطقه است، که نشان دهنده تعهد گالری به حفظ و ارائه آثار هنرمندان بریتیش کلمبیا است. این گالری با تأکید بر حضور هنر در این استان، پیوندهای مداومی به تاریخ بریتیش کلمبیا دارد و آثار برجسته آن را در سطح ملی و بین المللی به رسمیت می شناسد. در اینجا، مجموعه های بی نظیری از آثار تصویری-مفهومی از هنرمندان مطرح در سطح بین المللی نظیر جف وال (Jeff Wall)، استن داگلاس (Stan Douglas)، رودنی گراهام (Rodney Graham) و … را در خود جای داده است.

گالری هنر ونکوور همچنین آثار نقاشی بسیاری را از هنرمندان کانادایی به طور دائم نمایش می دهد. اولین آثار خریداری شده در سال 1932 شکل گرفت که از جمله آن ها می توان به روی ساحل دینارد (On the Beach, Dinard) از جی.دبلیو. موریس و جاده سنت فیدل (The Road to St. Fidele) از ای.وای. جکسون اشاره نمود. در سال 1966، چند متولی به طور رسمی مجموعه امیلی کار تراست (Emily Carr Trust Collection) را که حدودا 157 اثر داشت، به این گالری منتقل کردند. در این گالری همچنین آثار گوناگون تاریخی و فرهنگی است.

ساختمان های گالری

گالری هنر ونکوور در تاریخ 80 ساله اش 3 بار گسترش یافته است. در حال حاضر بعد از 30 سال که از آخرین بازسازی این مجموعه در قسمت هایی چون ساختمان دادگاه، می گذرد، مسئولان این گالری می خواهند که ساختمان های مدرن و جدیدی را به آن اضافه کنند.

به طور کلی ساخت این مجموعه در مارس 1931 توسط بودجه 130 هزار دلاری گروهی از حامیان هنری آغاز شد. این گالری در زمینی حدودا 40 در 20 متری که در شهر ونکوور در خیابان جورجیا قرار داشت، ساخته شد. در سال 1951، گالری هنر ونکوور در خیابان جورجیا حدودا 3 برابر اندازه اصلی اش گسترش یافت، به این منظور که 157 اثر هنری از امیلی کار را که قبل از مرگش در سال 1945 به بریتیش کلمبیا اهدا نموده بود را به نمایش بگذارد. جمع آوری یاری های اقتصادی برای گسترش گالری به توسط دوس نزدیک امیلی کار، لارن هریس انجام شد.

این گالری در خیابان 1145 جورجیا تا سال 1983 باقی ماند و پس از آن به صندلی فعلی آن که ساختمان های سابق دادگاه استانی بودند منتقل شد. گالری هنر ونکوور به عنوان بخشی از تبادل زمین بین استان بریتیش کلمبیا و شهر ونکوور در سال 1974 بود و یک ساختمان 99 ساله از ساختمان دادگاه نئوکلاسیک را به دست آورد. این ساختمان که در سال 1906 ساخته شده، توسط معمار سر فرانسیس ماوسون راتنبری (Sir Francis Mawson Rattenbury) طراحی شده بود.

معمار آرتور اریکسون توسط مسئولین شهر ونکوور استخدام شد، تا مطالعه امکان سنجی در خصوص استفاده های احتاقتصادی برای ساختمان دادگاه انجام دهد و در نهایت او پیشنهاد داد که ساختمان گالری می تواند به ساختمان این دادگاه منتقل گردد. مدیران گالری هنر ونکوور این پیشنهاد را در نهایت پذیرفتند و طراحی و بازسازی ساختمان دادگاه را به اریکسون محول کردند. بازسازی در دسامبر سال 1981، با بودجه ای حدودا 20 میلیون دلار آغاز شد. گالری جدید در اکتبر سال 1983 افتتاح شد و ساختمان دادگاه سابق با مساحتی حدود 3900 متر مربع، به مرکز هنری تبدیل گشت.

برنامه های عمومی

گالری هنر ونکوور در طول سال، برنامه های متفاوت عمومی را نظیر سخنرانی های هنرمندان، اجراهای موسیقی و … برگزار می نماید. در این برنامه ها که بعضی رایگان هستند، افراد مشهوری از سراسر دنیا به این گالری می آیند و در خصوص آثار خود، موضوعات هنری و … سخنرانی هایی را برگزار می کنند. در سال 2015، معماری به نامJacques Herzog اولین سخنرانی خود در کانادا را روی موضوع معماری در این گالری ارائه داد.

برنامه های خانوادگی

این گالری هر یکشنبه، برنامه های متنوع خانوادگی را برگزار می نماید و بچه ها زیر 12 سال می توانند در این برنامه و نمایشگاه ها بدون پرداخت هزینه ای شرکت کنند. علاوه بر این برنامه های هفتگی، خانواده ها می توانند در برنامه های مخصوصی که 3 تا 4 بار در سال برای آن ها برگزار می گردد، شرکت کنند.

کتابخانه

کتابخانه و بخش بایگانی این گالری، مجموعه ای است که به هنر مدرن، معاصر و کانادایی اختصاص دارد. کتابخانه دارای بیش از 45 هزار کتاب و کاتالوگ نمایشگاهی، 100 اشتراک مجله، 5 هزار فایل از هنرمندان کانادایی، فایل های صوتی، اسلایدها و کاتالوگ های حراجی است. بخش بایگانی شامل مقالات رسمی و سوابق فعالیت های گالری از زمان تاسیس آن در سال 1931 است. علاوه بر این، مقالات شخصی نقاش ها و هنرمندان در این بخش نگهداری می شوند.

آدرس و ساعات بازدید

آدرس: 750 Hornby St, Vancouver, BC V6Z 2H7, Canada

ساعات بازدید: هر روز از ساعت 10 صبح تا 5 عصر - سه شنبه ها تا ساعت 9 شب

منبع: vanartgallery.bc.ca

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 318

به "برای شما که ذوق هنری دارید: گالری هنر ونکوور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای شما که ذوق هنری دارید: گالری هنر ونکوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید