بحران جدید ونیز، گردشگران تمام نشدنی!

به گزارش تور ایتالیا ارزان، گردشگران بیش از حد ونیز

ونیز از سال 800 بعد از میلاد مسیح به شکل امروزی در آمد وامروز تبدیل به یکی از توریستی ترین مناطق دنیا در کشور ایتالیا شده است. هر سال بیش از 30 میلیون نفر به این شهر سفر می نمایند که موجب بروز مسائلی برای مردم شده است. گردشگران بیش از حد ونیز موجب شده اند ونیز اقدام به تفکیک بازدیدنمایندگان و مردم محلی برای مقابله با مسائل ایجاد شده بزند. در این اقدام آن ها تصمیم گرفتند برای نقاط اصلی شهر از جمله ورودی شهر و ایستگاه های اتوبوس نرده های جدا نماینده نصب نمایند تا ورودی مردم و گردشگران از مسیرهای متفاوت صورت گیرد البته مردم به شدت با این طرح به مخالف پرداختند.

بحران جدید ونیز، گردشگران تمام نشدنی!

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

نصب نرده های جدا نماینده

قرار بود نرده های جدا نماینده به عنوان یک ایست گاه بازرسی عمل نمایند. آن ها قصد داشتند تا اجازه بدهند در صورت شلوغ شدن مناطق اجازه بدهند ساکنان شهر آزاده از گیت ها عبور نمایند اما گردشگران را پشت درهای بسته نگه دارند. با تمام تصمیماتی که گرفته شده بود مردم شهر از این مساله بسیار ناراحت و عصبانی شدند و تنها یک روز پس از نصب نرده ها یک گروه سی نفره از مردم ناراحت آن ها را از بین بردند. یکی از معترضان به نام Marco Baravalle گفته است که : ما این ایده را که برای وارد شدن به شهر، شهر خودما لازم باشد از ایست بازرسی عبور کنیم به شدت رد می کنیم. بعضی دیگر از معترضان نیز معتقد بودند که این شهردار نیست که صاحب شهر است، همچنین پلیس یا گردشگران نیز بلکه شهر ونیز متعلق به مردمی است که در آن زندگی می نمایند.

اما بحران گردشگران بیش از حد ونیز تمامی ندارد، Baravalle معتقد است که ونیز در حال افول است، چرا که شهردار با ساخت نرده های جدا نماینده دارد این بلا را سر شهر می آورد. او می خواهد ونیز شهری خالی از سکنه باشد. نرده های جدا نماینده در راستا شهردار ونیز Luigi Brugnaro نیز نصب شده اند که در همان نزدیکی مناطق تاریخی شهر واقع شده است و در تعطیلات آخر هفته گردشگران بیش از حد ونیز به بازدید از آن می پردازند. تحت برنامه شهردار، افراد محلی و بازدیدنمایندگان منظم که کارت Venezia Unica را دارند، اجازه ورود به خیابان ها و تردید در آن ها را دارند، اما از ورود هرکسی بدون مدارک مناسب به خیابان جلوگیری شده و به سایر نقاط شهر راهنمایی خواهند شد.

از سوی دیگر، نرده های جدا نماینده که از طرف معترضین ربوده و کنده شده بودند، تعمیر شده اند و دوباره در محل های سابق کار گذاشته شده اند. معترضان، با این حال، می گویند این خاتمه ماجرا نخواهد بود.

Tommaso Cacciari به نیابت از عده از معترضان گفته است که این راهکار مناسبی برای بحران گردشگران بیش از حد ونیز نخواهد بود. آن ها اعتقاد دارند که با شیوه های مناسب تری می توان با چالش های ایجاد شده برخورد کرد. به طور مثال می توان از ورود این حجم از کشتی های کروز که ونیز را تبدیل به یک پارک بازی نموده اند جلو گیری کرد.

مدت زمان زیادی است که تنش میان مردم محلی و گردشگران به خاطر گردشگران بیش از حد ونیز افزایش یافته است. طبق اعلام Independent، تابستان گذشته، تا 60،000 بازدید نماینده در هر روز به بازدید از شهر ونیز پرداخته اند، در حالی که جمعیت ساکن در آن تنها 55000 نفر می باشد. ونیز هر ساله 30 میلیون گردشگر را جذب می نماید.

در سال گذشته نیز به خاطر کاهش توریست تصمیم گرفتند که از ساخت هتل و اقامت گاه جدید در قسمت های تاریخی شهر جلو گیری گردد تا محلی های اندکی که در شهر زندگی می نمایند بتوانند با آسودگی خاطر در معماری به سبک ایتالیایی گردش نمایند.

منبع: travelpulse.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 732

به "بحران جدید ونیز، گردشگران تمام نشدنی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران جدید ونیز، گردشگران تمام نشدنی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید