با انواع ایزوگام و مراحل نصب آن آشنا شوید

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به طور کلی مواد تشکیل دهنده ایزوگام عمدتا از قیر و الیاف مصنوعی است و عمر متوسط ایزوگام ها 10 سال است.

با انواع ایزوگام و مراحل نصب آن آشنا شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از فردا، کم کم به روزهای آخر تابستان نزدیک می شویم و باید خود را برای شروع فصل سرد و تغییرات آب و هوایی آماده کنیم. یکی از مهمترین مواردی که با نزدیک شدن به فصل سرما باید به آن توجه کنیم، رسیدگی به سقف خانه و ایزوگام کردن آن است؛ به همین منظور در این مطلب ما می خواهیم شما را با انواع ایزوگام آشنا کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای این منظور داشته باشید، پس با ما همراه باشید.

ایزوگام چیست؟

ایزوگام پوششی برای عایق کردن پشت بام در مقابل رطوبت و آب حاصل از باران و برف است. به طور کلی مواد تشکیل دهنده ایزوگام عمدتا از قیر و الیاف مصنوعی است و عمر متوسط ایزوگام ها 10 سال است. از ویژگی ها و مزایای ایزوگام می توان به محافظت درمقابل رطوبت، سهولت در اجرا نسبت به عایق کاری های قدیمی، تردد آسان و جذب حرارت بالا اشاره نمود.

انواع ایزوگام

اگر بخواهیم در خصوص انواع ایزوگام صحبت کنیم، باید بگوییم ایزوگام ها براساس ماده اصلی تشکیل دهنده، لایه های به کار رفته در آن ها و روکش شان به دو گروه تقسیم می شوند که ابتدا آن ها را بر اساس ماده اصلی تشکیل دهنده آنالیز می کنیم:

ایزوگام پلیمری:

ماده اصلی این نوع ایزوگام قیر خالص 60 یا 70 درصد است که در پالایشگاه از تقطیر نفت خام به دست می آید. برای ساخت ایزوگام پلیمری از قیر خالص 70 - 60، پلی آستر، تیشو، لایه آلومینیم، فیلم پلی اتیلن، پودر تالک، مواد APP، پوشال گونی پلاستیکی استفاده می گردد به نحوی که تمام این مواد در دستگاه ساخت پلیمر میکس و پخته می شوند که حاصل آن مایع پلیمر یا اصطلاح عامیانه شیره ایزوگام است و این پلیمر در خط فراوری تبدیل به ایزوگام می گردد.

ایزوگام دمیده:

ماده اصلی این نوع ایزوگام قیر دمیده شده است که از دمیدن هوا به یک مازوت یا نفت کوره ای به دست می آید و به نسبت ایزوگام پلیمری کیفیت پایین تر وعمر کم تری دارد. قیر دمیده نسبت به قیر خالص درجه نفوذ کمتر، حساسیت کمتر نسبت به تغییرات دما و درجه نرمی بیشتری دارد و موارد استفاده آن در ساخت ورق های پوشش بام، باتری اتومبیل و اندود کاری است.

انواع ایزوگام بر اساس لایه های به کار رفته در آن ها

ایزوگام تک لایه:

ایزوگام های تک لایه شامل پلی استر دوخته شده با ظرافت و انعطاف بالا است.

ایزوگام دو لایه:

ایزوگام دو لایه شامل تیشو و پلی استر با ضخامت و استحکام بسیار زیاد است.

انواع ایزوگام بر اساس روکش

ایزوگام با روکش آلمینیومی:

بهترین نوع ایزوگام برای محل هایی با تابش آفتاب مستقیم (مثل پشت بام) ایزوگام با روکش آلمینومی است.

ایزوگام بدون روکش آلمینیومی:

این نوع ایزوگام یک نوعی عایق رطوبتی است که برای عایق کاری سرویس های بهداشتی، پی ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1435

به "با انواع ایزوگام و مراحل نصب آن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با انواع ایزوگام و مراحل نصب آن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید