اینستاگرام 3 گزینه تازه برای نمایش فید از جمله چینش زمانی را آزمایش می کند
به گزارش تور ایتالیا ارزان، آدام موسری، رئیس اینستاگرام امروز اعلام کرد که این اپلیکیشن قابلیت جابه جایی بین نحوه نمایش فیدهای مختلف را برای برخی از کاربران عرضه می کند. این اولین باری نیست که موسری در فضای مجازی در این مورد صحبت می کند، زیرا او در ماه دسامبر (آذر ماه) نیز از تلاش تیم اینستاگرام برای بازگرداندن ترتیب زمانی به فید اصلی خبر داده بود. موسری گفته بود که این شرکت ماه هاست روی افزودن یک گزینه زمانی به فید اصلی اپلیکیشن اینستاگرام کار می کند و امیدوار است که این ویژگی را بتوانند در سه ماهه اول سال آینده در اختیار عموم کاربران قرار دهند.
اکنون مدیرعامل اینستاگرام با خبر هایی در مورد سه گزینه نو نمایش فید اصلی اینستاگرام به صدر اخبار بازگشته است. آدام موسری می گوید که این شرکت سه گزینه مختلف را در فید اصلی به کاربران ارائه می دهد که دو مورد از آن ها به شما این امکان را می دهند که پست ها را به ترتیب زمانی ببینید. این گزینه ها شامل موارد زیر است:
- گزینه Home: به گفته موسری، گزینه Home چیزی است که کاربران در حال حاضر آن را در اینستاگرام تجربه می کنند. این گزینه محتواهای نمایشی را بر اساس اندازه علاقه مندی شما رتبه بندی کرده و در فید اصلی به شما نشان می دهد.
- گزینه Favorites: این گزینه پست های افراد و کاربرانی که جزو علاقه مندی های شما قرار دارند را به شما نشان می دهد. موسری می گوید که از این فید استفاده می کند تا ببیند خواهر و برادرش، بلاگر های مورد علاقه اش و چند تن از بهترین دوستانش در اینستاگرام چه می کنند.
- گزینه Following: این گزینه به شما این امکان را می دهد تا درست مانند نسخه های قدیمی اینستاگرام، پست های تمام فالوورهای خود را به ترتیب زمانی در فید اصلی مشاهده کنید.
موسری می گوید این گزینه های فید نو در حال حاضر برای برخی از کاربران منتشر شده و اینستاگرام انتظار دارد تا نیمه اول سال 2022 این قابلیت نو برای همه کاربران این پلتفرم در سراسر جهان در دسترس قرار بگیرد. این پلتفرم محبوب که در سال گذشته با ارائه ی قابلیت های نو و متنوع کاربران زیادی را به سمت این اپلیکیشن کشانده، قصد دارد تا این فرایند را در سال 2022 نیز ادامه دهد.
به همین علت، اینستاگرام در حال آزمایش قابلیت لایک های خصوصی استوری ها است. به گفته مسئولان این شرکت، اینستاگرام به عنوان بخشی از یک تست محدود، آزمایش لایک های خصوصی در استوری ها را آغاز کرده است. آن ها تأیید کرده اند که این ویژگی به طور گسترده در دسترس نیست و در حال حاضر فقط برای گروه کوچکی از کاربران در سراسر جهان قابل مشاهده است. این شرکت همچنین توضیح داده که تنها شخصی که استوری را پست کرده می تواند تعداد کل لایک ها را ببیند و هیچ اپلیکیشنی برای عمومی کردن تعداد لایک های استوری ها وجود ندارد.
یکی از سخنگویان متا در همین رابطه با ارسال ایمیلی به خبرنگاران TechCrunch گفت: ما همیشه روی روش هایی کار می کنیم که به کاربران کمک کند تا با کسانی که برایشان مهم هستند به راحتی ارتباط برقرار کنند. ما اکنون در حال آزمایش قابلیت لایک کردن استوری ها هستیم؛ راهی برای واکنش کاربران به استوری هایی که فقط شخصی که استوری را پست کرده می تواند آن را ببیند.
بسکمک از کاربران که این قابلیت برایشان فعال شده، نسبت به این قابلیت واکنش خوبی نشان داده اند و به نظر می رسد که در صورت انتشار این ویژگی برای عموم کاربران، لایک کردن استوری ها به قابلیتی محبوب تبدیل شود. در حال حاضر تمامی کاربران اینستاگرام با هشت گزینه ایموجی می توانند به استوری فالوورهایشان واکنش نشان دهند. این واکنش ها به صورت عمومی قابل مشاهده نیستند، اما شخصی که استوری را ارسال کرده می تواند تعداد کل واکنش هایی که برای هر ایموجی دریافت کرده است را ببیند.
قابلیت لایک در استوری ها به کاربران این امکان را می دهد تا راه نوی را برای تعامل با کاربران در بخش استوری ها ایجاد کنند. همچنین به کاربران و اینفلوئنسرها ابزار نوی برای تعامل در استوری هایشان همانند پست هایشان می دهد. قابلیت لایک کردن استوری ها در حالی قرار است برای همه کاربران منتشر شود که این پلتفرم اکنون به کاربران اجازه می دهد تعداد لایک در پست های خود را مخفی کنند. این غول رسانه های اجتماعی برای اولین بار آزمایش این قابلیت را در سال 2019 آغاز کرد و در ماه می سال گذشته (اردیبهشت 1400) به طور رسمی آن را برای همه کاربران منتشر کرد.
آزمایش این قابلیت نو حاکی از آن است که اینستاگرام به تمرکز روی ایده لایک های خصوصی ادامه می دهد؛ به خصوص که این شرکت هیچ گزینه ای برای قابل مشاهده کردن تعداد لایک در استوری ها ارائه نخواهد کرد. این پلتفرم محبوب در پی راه های بیشتری برای ترغیب کاربران به تعامل با سایر افراد در بخش استوری ها بوده، زیرا اخیراً یک استیکر نو افزودن شما را معرفی کرده که موضوعات عمومی را در استوری ها ایجاد می کند.
این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا با دنبال کردن یک درخواست یا موضوع خاصی به استوری های کاربران دیگر پاسخ دهند. این استیکر تعاملی را می توان برای ایجاد یک زنجیره محتوا استفاده کرد که در آن هر کاربر استوری خود را اضافه می کند. شایان ذکر است که استیکر نو تا حدودی شبیه ویژگی دوئت در تیک تاک است که به کاربران اجازه می دهد محتوایی حاوی یک ویدیوی اصلی را ایجاد کنند.
منبع: 9to5mac و Techcrunch
منبع: دیجیکالا مگ