ایجاد پنج پارک تخصصی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

به گزارش تور ایتالیا ارزان، رئیس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان از ایجاد پنج پارک تخصصی در این مرکز با هدف شبکه سازی و هم افزایی شرکت های دانش بنیان و توسعه بازار آن ها اطلاع داد.

ایجاد پنج پارک تخصصی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

به گزارش خبرنگار از، حمید مهدوی رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: این پارک ها در زمینه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، نفت، گاز و انرژی، فولاد و صنایع فلزی، کشاورزی و محیط زیست و سلامت در طول یک سال گذشته تا به امروز ایجاد شده است.

او با بیان اینکه پارک های تخصصی در زیر مجموعه پارک های علم و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار می گیرند، گفت: برای هر یک از پارک های مذکور، شورای اجرایی متشکل از مدیران شرکت های فناور فعال در داخل و خارج شهرک تشکیل شده و مقرر است با شبکه سازی بین آنها، ظرفیت این واحد های دانش بنیان در هر حوزه تخصصی تجمیع گردد.

مهدوی با اشاره به ظرفیت های اصفهان در زمینه های مختلف صنعتی، فناوری و نیروی انسانی، توضیح داد: با توجه به ظرفیت های موجود، شکل گیری پنج پارک تخصصی از سال گذشته در دستور کار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نهاده شد.

او با بیان اینکه اصفهان بیشترین تعداد پارک های تخصصی را در بین سایر پارک های علم و فناوری کشور دارد، افزود: شرکت های فعال در هر یک از این پارک ها به تدریج در فضایی تجمیعی در پارک های علم و فناوری شیخ بهایی و ابوریحان اصفهان مستقر می شوند.

مهدوی با تاکید بر اینکه هر یک از پارک های تخصصی ایجاد شده با طیف گسترده ای از بخش های مرتبط روبرو هستند، گفت: در پارک تخصصی کشاورزی تا کنون کارگروه های دام، نهاده های کشاورزی و محیط زیست تشکیل شده و در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری های تازه مانند تحول دیجیتال، اینترنت اشیا، نسل پنجم ارتباطات سیار و هوشمندسازی پیگیری می گردد.

رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان شرح داد: پارک های تخصصی به اسم خوشه ای صنعتی به شبکه سازی بین شرکت های فناور فعال داخل و خارج شهرک و حمایت از آن ها با هدف هم افزایی در اجرای طرح های فناورانه و نوآورانه و توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری آن ها می پردازند.

مهدوی از جمله حمایت های اجرا شده از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های تخصصی به مشاوره در بازاریابی و پروژه یابی و یاری به تامین منابع اقتصادی و حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی اشاره نمود.

او یکی دیگر از اهداف ایجاد پارک های تخصصی را جذب شرکت های فناور تازه و رشد آن ها اعلام و افزود: عضویت در این پارک ها به 2 صورت مستقر و غیر مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی است.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1957

به "ایجاد پنج پارک تخصصی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد پنج پارک تخصصی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید