اکران فیلمهای جدید بر گیشه سینما تاثیرگذار بود؟

به گزارش تور ایتالیا ارزان، در حالی مهرماه به نیمه رسید که آمار فروش فیلمهای روی پرده با وجود اکران فیلم های جدید که اکثرا آثار نمایش داده شده در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بودند، نشان از فروشی حدودا هفت میلیاردی برای سینمای کشور دارد با این وجود مهرماه سال 97 تاکنون، درآمد حاصل از گیشه سینماها رقمی 20 میلیاردی را به ما نشان می دهد.

اکران فیلمهای جدید بر گیشه سینما تاثیرگذار بود؟

به گزارش ایسنا بر اساس اطلاعات و آمار درج شده در سامانه فروش سینمای ایران، فیلم سینمایی درخونگاه به کارگردانی سیاوش اسعدی با بازی امین حیایی، ژاله صامتی، مهراوه شریفی نیا ، نادر فلاح ، محمود جعفری ،منصور شهبازی ،افشین سنگ چاپ ،فاطمه مرتاضی و پانته آپناهی ها با محدودیت سنی 12 سال به بالا، پس از یک هفته نمایش با جذب 26 هزار مخاطب، 346 میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم که برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد با در اختیار داشتن 69 سینما به تفکیک 283 میلیون تومان در تهران فروش داشته است.

فیلم سینمایی سال دوم دانشکده من به کارگردانی رسول صدرعاملی با حضور سها نیاستی، فرشته ارسطویی، علی مصفا، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی، نیلوفر خوش خلق که از 10 مهرماه روی پرده سینماهای تهران و شهرستان رفته است 217 میلیون تومان فروش داشته که به تفکیک 110 میلیون تومان از آن سهم فروش در سینماهای تهران بوده است. این اثر در حال حاضر در 97 سینما نمایش دارد.

فیلم پیلوت به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان که اکران خود را از سوم مهرماه آغاز نموده و با محدودیت سنی 15+ سال روی پرده رفته است، تا امروز 296 تومان فروش داشته و بیش از 23هزار مخاطب به سینما جذب نموده است. از مجموع فروش این فیلم با در اختیار داشتن در مجموع 72 سینما، سهم تهران 209 میلیون تومان بوده است.

فیلم سینمایی ماجرای نیمروز2 / رد خون ساخته محمد حسین مهدویان که از سوم مهرماه روی پرده رفته و با محدودیت سنی بالای 12 سال نمایش خود را آغاز نموده تا امروز پس از گذشت دو هفته اکران، دو میلیارد و 372 میلیون تومان فروش داشته و یک میلیارد و 479 میلیون تومان سهم سینماهای تهران بوده است. این فیلم سینمایی که اولین نمایش خود را در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر داشته در حال حاضر در 181 سینما در تهران و شهرستان نمایش دارد.

فیلم مستند آبی به رنگ آسمان به کارگردانی امیر رفیعی که مروری بر تاریخ باشگاه استقلال ایران از زمان تاسیس تا امروزش است، با آغاز اکرانش از سوم مهرماه تا امروز 26 میلیون تومان فروش داشته هزار و 895 نفر آن را در سینماها تماشا نموده اند. این مستند در 23 سالن سینمایی در کشور نمایش دارد.

درام سینمایی شاه کش ساخته وحید امیرخانی که اکرانش را از 27 شهریورماه آغاز نموده و با محدودیت سنی 12+ سال روی پرده رفته است، حدود 760 میلیون تومان فروش داشته که از این مقدار 492 میلیون تومان آن سهم تهران بوده است. این فیلم تا امروز 62 هزار مخاطب داشته و در 119 سینما اکران داشته است.

فیلم کروکودیل به کارگردانی مسعود تکاور که هفته آخر شهریور روی پرده سینماها رفت است، با محدودیت سنی بالای 15 سال و در اختیار داشتن 92 سالن سینمایی بیش از 244 میلیون تومان فروش داشته و به تفکیک 140 میلیون تومان در تهران فروش داشته در مجموع 21 هزار نفر مخاطب این فیلم بوده اند.

همچنین سینمایی کلوپ همسران ساخته مهدی صباغ زاده که از 26 شهریورماه نمایش خود را آغاز کرد، با محدودیت سنی 15+ سال، با جذب 129 هزار نفر مخاطب، یک میلیارد و 587 میلیون تومان فروش داشته و در 133 سینما روی پرده رفته است.

فیلم سینمایی مردی بدون سایه علیرضا رئیسیان که نمایش خود را 27 شهریورماه آغاز نموده با محدودیت سنی 12+ سال که برای نخستین بار در جشنواره سی و هفتم فجر به نمایش درآمد با وارد شدن به سومین هفته اکران خود 972 میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم که در 106 سینما نمایش داشته، تا امروز 77 هزار مخاطب به سینما جذب نموده است.

شکستن همزمان بیست استخوان به کارگردانی جمشید محمودی با اکران از 22 شهریورماه در سینماها، 224 میلیون تومان فروش داشته و به تفکیک از مجموع فروش این فیلم 146 میلیون تومان سهم سینماهای تهران بوده است. این اثر در 59 سینما در تهران و شهرستان نمایش دارد.

فیلم سینمایی ایده اصلی ساخته آزیتا موگویی که نمایش خود را از نیمه مرداد آغاز نموده و اکنون روزهای پایانی اکران خود در سرگروهی را می گذراند، تا امروز سه میلیارد و 858 میلیون تومان فروش داشته که بیش از دو میلیارد از آن سهم سینماهای تهران بوده است. این فیلم سینمایی با در اختیار داشتن 172 سینما، بیش از 300 هزار نفر مخاطب به سینما جذب نموده است.

فیلم سینمایی مسخره باز به کارگردانی همایون غنی زاده و تهیه کنندگی علی مصفا، با بازی صابر ابر، بابک حمیدیان، هدیه تهرانی، رضا کیانیان، داریوش پیروز، محسن حسینی، باحضور علی نصیریان از امروز روی پرده سینماهای تهران و شهرستان رفته است. این فیلم که اولین حضورش روی پرده در جشنواره فیلم فجر بوده است اکنون با محدودیت سنی +12 سال اکران عمومی اش را آغاز نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 562

به "اکران فیلمهای جدید بر گیشه سینما تاثیرگذار بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکران فیلمهای جدید بر گیشه سینما تاثیرگذار بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید