اپل 95 میلیون واحد سری آیفون 14 را روانه بازار خواهد نمود

به گزارش تور ایتالیا ارزان، طبق نوترین گزارش منتشر شده از Taiwan Economic Times، اپل به تأمین کنندگان خود اطلاع داده که در شرایط فعلی انتظار دارد سری آیفون 14 بهتر از آنچه در ابتدا تصور می شد، به فروش برسد. به همین جهت این شرکت میخواهد اندازه فراوری گوشی های نو خود را از 90 به 95 میلیون دستگاه افزایش دهد.

اپل 95 میلیون واحد سری آیفون 14 را روانه بازار خواهد نمود

تصویر لو رفته از آیپد 10 نشان می دهد تبلت مالی اپل تغییرات خوبی خواهد داشت

بر اساس این گزارش، اپل به تأمین نمایندگان خود اعلام نموده که تعداد فراوری آیفون های 14 را به 95 میلیون دستگاه افزایش دهند که این موضوع در مقایسه با انتظارات قبلی این شرکت، افزایش 5 درصدی را نشان می دهد. با استناد به این گزارش، انتظار می رود که گوشی آیفون 14 پرو مکس، فراوان ترین مدل موجود بین گوشی های این سری تازه اپل لقب بگیرد. اپل ماه گذشته نیز چنین تصمیمی را مد نظر خود قرار داده بود و به تأمین نمایندگان خود گفت که سری آیفون 14 فروش بهتری نسبت به سری آیفون 13 خواهد داشت.

گزارش های متعدد ادعا می نمایند که فراوری آزمایشی سری آیفون 14 شروع شده و غول فناوری آمریکایی میخواهد فراوری انبوه این گوشی های هوشمند را در ماه جاری شروع کند. کارشناسان حوزه فناوری اکثراً معتقدند که اگر اقتصادهای بزرگ وارد رکود مالی شوند، سری آیفون 14 اپل می تواند در سطح جهانی صنعت گوشی های هوشمند برترین عملکرد ممکن را به نمایش بگذارد.

با وجود اینکه به نظر می رسد بازار گوشی های هوشمند این روزها چندان داغ نیست، اما اپل نتایج درخشانی را در مقوله فروش گوشی های هوشمندش به دست آورده و این موضوع از بیشتر شدن تقاضا برای سری آیفون 13 نسبت به ماه های قبل به خوبی تعیین است. بعلاوه گفته می گردد که تأمین نمایندگان قطعات اپل کار خود را برای تأمین قطعات نسل بعدی سری آیفون شروع نموده اند.

از طرفی نیز ظاهراً تأمین نمایندگان اپل با مسائلی برای تأمین به موقع قطعات سری آیفون 14 دست و پنجه نرم می نمایند. به عنوان مثال، پیش تر وب سایت DigiTimes اعلام نموده بود که اپل با وجود انتظار تقاضای زیاد برای این سری، سفارشات آیفون 14 را 10 درصد کاهش خواهد داد. این مشکل در واقع از زمانی شروع شد که تأمین نماینده اصلی اپل یعنی شرکت TSMC، وظیفه تأمین سفارشات سه مشتری بزرگ دیگر را برعهده گرفت تا شرایط کمبود تراشه بیش از پیش گریبان گیر این شرکت گردد.

پیش تر نیز آقای کو، تحلیلگر معروف اپل، در گزارشی به مسائل کنترل کیفیت در لنز دوربین پشتی آیفون 14 اشاره نمود که باعث ترک خوردن بعضی از لنزهای این گوشی هوشمند شد. این مشکل موجب شد تا اپل سفارشات دوربین آیفون 14 را به یک تأمین نماینده دیگر واگذار کند.

به طور کلی کارشناسان معتقدند که این مسائل ایجاد شده، تأثیری در برنامه ریزی های اپل نخواهد داشت و گوشی های هوشمند این سری بدون تأخیر اواخر شهریور ماه سال جاری به کاربران معرفی خواهند شد. اما حدس در خصوص قیمت گوشی های این سری همچنان ادامه دارد. گفته می گردد که قیمت سری آیفون 14 ممکن است 100 دلار افزایش یابد. پیش نیز یک افشاگر قیمت های اولیه سری آیفون 14 اپل را به اشتراک گذاشت که طبق آن کاربران باید 799 دلار برای آیفون 14، 899 دلار برای آیفون 14 مکس (آیفون 14 پلاس)، 1099 دلار برای آیفون 14 پرو و 1199 دلار برای آیفون 14 پرو مکس بپردازند. در واقع اپل بر این باور است که کاربران باید افزایش حدود 10 درصدی قیمت قطعات اولیه این محصولات را بپردازند. باید دید در نهایت سری آیفون 14 با چه قیمتی روانه بازار گوشی های هوشمند خواهد شد.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2304

به "اپل 95 میلیون واحد سری آیفون 14 را روانه بازار خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل 95 میلیون واحد سری آیفون 14 را روانه بازار خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید