امیدواری اپوزیسیون تایلند به انحلال حزب حاکم

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران: رسانه های تایلند گزارش دادند که مخالفان به انحلال حزب حاکم و برکناری دولت موقت این کشور امیدوارند.

امیدواری اپوزیسیون تایلند به انحلال حزب حاکم

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ریانوستی، رسانه های تایلند گزارش داد، اپوزیسیون این کشور امیدوارند، دستگاه قضایی تایلند انحلال حزب حاکم و برکناری دولت موقت را اعلام کند.

ینگلاک شیناواترا نخست وزیر تایلند در ماه دسامبر سال گذشته بر اثر فشار اپوزیسیون انحلال مجلس و استعفای دولت را اعلام نموده و گفت کابینه فعلی وزیران تا زمان برگزاری انتخابات زودرس به عنوان دولت موقت سر کار می ماند .

انتخابات عمومی زودرس که اپوزیسیون آن را تحریم نموده بود، روز 2 فوریه برگزار گردید و نتایج آن روز 25 فوریه اعلام می گردد اما حزب حاکم به رهبری شیناواترا ادعا نموده، برنده شده است.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته تاکید نمود، ما قطعا نمی خواهیم شاهد کودتای نظامی یا خشونت در تایلند باشیم. ما به صورت مستقیم با همه اجزای جامعه تایلند سخن می گوییم تا اهمیت استفاده از ابزارهای قانونی را برای حل و فصل اختلافات سیاسی روشن و آشکار کنیم.

وی در ادامه توضیح داد، گرچه انتخابات روز یکشنبه تایلند با نظم و در فضایی آرام برگزار گردیده ولی بعضی اتفاقات خشونت بار نیز در آستانه انتخابات با هدف اختلال در روند برگزاری آن اتفاق افتاده است. ما به شدت نگران تنش های سیاسی در تایلند هستیم که روند دموکراسی در این کشور را تهدید می نماید. ما در تنش سیاسی تایلند طرف کسی را نمی گیریم ولی از همه طرف ها می خواهیم تا برای حل و فصل اختلافات سیاسی خود به تبادل نظر و مذاکره پایبند باشند.

گفتنی است که معترضان دولت تایلند اجازه رای دهی به میلیون ها نفر را ندادند و 10 درصد صندلی های اخذ رای تعطیل شد. دولت تایلند از روز 22 ژانویه به مدت 60 روز وضعیت فوق العاده در شهر بانکوک اعلام نموده است ولی معترضان همچنان به اعتراضات خیابانی ادامه می دهند.

اعتراضات تایلند از نوامبر گذشته زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید.

اعتراضات اخیر تایلند از سال 2010 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اعتراضات سال 2010 میلادی نیز با سرکوب ارتش روبرو شد و حداقل 91 کشته برجا گذاشت.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 484

به "امیدواری اپوزیسیون تایلند به انحلال حزب حاکم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری اپوزیسیون تایلند به انحلال حزب حاکم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید