افزایش مبلغ وام دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی پزشکی

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از افزایش مبلغ وام دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی پزشکی (Ph.D) به 20 میلیون تومان خبر داد.

افزایش مبلغ وام دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی پزشکی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ بهروز رحیمی از شروع ثبت نام وام دستکمک و دکتری تخصصی (Ph.D) در سال تحصیلی 1401-1400، خبر داد و گفت: شیوه نامه اعطای وام به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد و از ماه بعد دانشجویان معرفی شده می توانند وام دریافت کنند.

وی افزود: صندوق رفاه دانشجویان درباره دانشجویان دستکمک و دکتری تخصصی (Ph.D) احساس مسئولیت می کند و همواره درصدد فراهم کردن زمینه های لازم برای تحقق بستر های رفاهی برای این عزیزان است، بر کسی پوشیده نیست که این دانشجویان از زمان شروع بیماری همه گیر کووید 19 در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس در حال ارائه خدمات و کمک رسانی به هموطنان خود هستند و بار سنگینی از درمان کشور را به دوش می کشند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت ادامه داد: پارسال بر اساس هماهنگی ها با بانک مهر و تفاهم نامه ای که به همین علت امضا شد، به بیش از 10 هزار نفر از دانشجویان دستکمک و دکترای تخصصی وام قرض الحسنه به مبلغ 150 میلیون ریال اعطا شد که خوشبختانه برای سال تحصیلی 1401-1400 این مبلغ به 200 میلیون ریال افزایش یافته است و تعداد بیشتری از دانشجویان می توانند این وام را دریافت کنند.

رحیمی گفت: به دانشجویانی که از سوی صندوق به بانک عامل معرفی می شوند، مبلغ 200 میلیون ریال وام قرض الحسنه با سود 4 درصد، به صورت یکجا داده خواهد شد که بازپرداخت آن بعد از تنفس هشت ماهه، در اقساطی 34 تا 36 ماهه خواهد بود.

به گفته وی، عملیات اجرایی و شیوه نامه وام دستکمک دوشنبه 6 دی به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد که در این شیوه نامه، شرایط گیرندگان این وام مشخص شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تاکید کرد: دانشگاه ها تا 27 دی 1400 فرصت دارند بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغی، دانشجویان را ثبت نام و اسامی متقاضیان خود را به صندوق رفاه دانشجویان اعلام کنند. ثبت نام اولیه و افتتاح حساب برای دریافت این وام به صورت الکترونیکی است و نیازی نیست دانشجویان به بانک مراجعه کنند.

رحیمی گفت: دانشجویان متقاضی، مراحل افتتاح حساب و ثبت نام را می توانند با موبایل بانک و اینترنت بانک انجام دهند. حضور آن ها فقط برای ارائه و تکمیل مدارک و مباحث مربوط به ضامن است که دانشجو باید یک بار به بانک مراجعه کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2160

به "افزایش مبلغ وام دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مبلغ وام دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید