آمریکا به پرواز و گشت زنی در دریای جنوبی چین ادامه می دهد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، سفیر آمریکا در فیلیپین تاکید نمود: گشت زنی های مشترک با فیلیپین در دریای جنوبی چین امکان پذیر است چرا که ایالات متحده با اعزام هواپیماها و کشتی ها به مناطق مورد ادعای چین، آزادی دریانوردی را نشان می دهد.

آمریکا به پرواز و گشت زنی در دریای جنوبی چین ادامه می دهد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که یک فروند ناو جنگی آمریکایی دیگر نیز اخیرا به 12 مایلی جزیره مورد ادعای چین در دریای جنوبی چین نزدیک شده است، این اقدام با واکنش منفی پکن روبرو شده است.

مانیل نسبت به فرود آمدن یک فروند هواپیمای تجاری چین بر روی یکی از جزایر مصنوعی که پکن در دریای چین احداث نموده، اعتراض نموده است. مقام های فیلیپین اعلام نموده اند که چین یک منطقه نظامی را بر فراز دریای جنوبی چین تعیین نموده تا پروازهای نظامی فیلیپین در این منطقه را به چالش بکشد.

فیلیپ گلدبرگ سفیر آمریکا در فیلیپیم روز چهارشنبه در سخنانی توضیح داد: آمریکا و فیلیپین منافع عمیقی در تضمین آزادی دریانوردی و پرواز در منطقه دارند و وی احتمال گشت های مشترک در منطقه را رد نمی نماید.

وزارت دفاع آمریکا پیش از این اعلام نموده است که یک فروند ناو جنگی نیروی دریایی این کشور در عملیاتی که با هدف به چالش کشیدن کوشش ها برای محدود کردن آزادی دریانوردی اجرا شده، به یک جزیره مورد ادعای چین و 2 کشور دیگر در دریای جنوبی چین نزدیک شده است.

لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود: ایالات متحده به صورت خطرناک و غیر مسئولانه ای در منطقه رفتار می نماید. طرح ها و اقدامات موسوم به آزادی دریانوردی که آمریکا برای سالها مدعی آن است، در واقعیت هیچ انطباقی با قوانین بین المللی ندارد.

نیروی دریایی آمریکا در ماه اکتبر نیز عملیات مشابهی را انجام داده بود و ناوشکن لاسن را به نزدیکی جزایر مورد ادعای چین در دریای جنوبی چین اعزام نموده بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 784

به "آمریکا به پرواز و گشت زنی در دریای جنوبی چین ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به پرواز و گشت زنی در دریای جنوبی چین ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید