آرامش مغز با روشی کم زحمت

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خوشبختانه تمرینات تنفسی هستند که می توانید آن ها را به کار ببندید و احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

آرامش مغز با روشی کم زحمت

مدیتیشن تنها راه آرامش مغز نیست. روش های کم زحمت و ساده تری هم وجود دارد که با تاثیر فوری بر مغز باعث به آرامش رسیدن فکر میشوند.

انجامِ مدیتیشن به صورت منظم می تواند باعث آرام شدن فکر گردد، به طوری که آرامش بیشتری را احساس کنید، اما زمانی که می خواهید مدیتیشن انجام دهید، قطعا احتیاج به زمان زیادی دارید. در این قسمت قصد داریم به شما بگوییم که چگونه بدونِ مدیتیشن؛ سریع تر استرس را در خودتان از بین ببرید و در مواقع اضطراری این نوع روش را در پیش بگیرید.

خوشبختانه تمرینات تنفسی هستند که می توانید آن ها را به کار ببندید و احساس آرامش بیشتری داشته باشید. وقتی که ما استرس می گیریم، اعصاب سمپاتیک فعال می گردد و سیستم عصبی به طور اتوماتیک دچار مشکل خواهد شد؛ در این شرایط باید کاری کرد که این شرایط کنترل گردد.

اگر نفس عمیق بکشید، اعصاب پاراسمپاتیک فعال می گردد، سیستم گوارش و استراحت به کار می افتد و حس آرامش در سیستم عصبی ایجاد خواهد شد و شما می توانید در کنارِ آن، تار های صوتی را هم ریلکس کنید که اعصاب تان را آرام می نماید و راحت تر می توانید مسائلی مانند تپش قلب یا مسائل روحی را کنترل کنید.

نفس عمیق باعث می گردد که در پیِ آن قلب آرام گردد و فشار خون بالا به حالت متعادل برسد و بدن دیگر مانند قبل استرس و اضطراب نداشته باشد.

کافی است یک نفس عمیق بکشید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید و استرس خود را کنترل کنید و کیفیت خواب تان را نیز افزایش دهید؛ سپس از هر چیزی که به شما استرس وارد می نماید دوری کنید.

محلی راحت را پیدا کنید؛ بایستید یا بنشینید و حتما مراقب حالات صورت تان باشید تا ریلکس گردد. یکی از گوش های خود را با انگشتان تان بگیرید و کمی آن را فشار دهید؛ سپس نفسِ خود را به داخل بینی بدهید و به آرامی آن را خارج کنید.

تا جایی که می توانید فرایند بازدم یا خارج کردن نفس تان را طولانی تر کنید و به صدای تنفس خود گوش دهید.

4 الی 6 بار این کار را تکرار کنید. در واقع این نوع تنفس ابزاری برای احساس آرامش بیشتر در شماست و سطح استرس تان را کنترل می نماید و باعث می گردد که احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2312

به "آرامش مغز با روشی کم زحمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامش مغز با روشی کم زحمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید