AMD ماه آینده از گرافیک های سری RX 7000 رونمایی می نماید

به گزارش تور ایتالیا ارزان، اینطور که به نظر می رسد، AMD میخواهد ماه آینده از کارت گرافیک های سری RX 7000 خود که مبتنی بر معماری RDNA 3 هم هستند رونمایی کند.

AMD ماه آینده از گرافیک های سری RX 7000 رونمایی می نماید

بازار گرافیک های بالارده قرار است ماه آینده میزبان محصولات جذابی باشد. AMD به تازگی اعلام نموده که گرافیک های سری RX 7000 این شرکت که مبتنی بر معماری نو RDNA 3 هستند در تاریخ 3 نوامبر (12 آبان) رسما رونمایی خواهند شد. البته اگر شایعات حقیقت داشته باشند، باید انتظار داشته باشیم دو مدل کارت در این رویداد رونمایی شوند؛ RX 7900 XT و RX 7800 XT که در واقع پرچم داران AMD نیز به حساب می آیند.

در رابطه با کارت گرافیک های سری RX 7000 هم خبر زیادی منتشر نشده اما طبق آنچه که می دانیم، ظاهرا توان پردازشی آن ها از کارت های نو انویدیا کمتر خواهد بود. البته این رجحان بدون در نظر گرفتن هیچ چیز دیگر است؛ این یعنی باید منتظر ماند و دید AMD چه قیمتی را برای کارت های خود در نظر می گیرد تا آن موقع بتوان نتیجه گرفت کدام یک از این محصولات ارزش خرید بیشتری دارند. اگرچه فعلا شایعات از قدرت پایین تر این سری در مقایسه با نماینده های انویدیا خبر داده اند اما گفته می گردد تفاوت پردازشی آن ها با کارت های سری RX 6000 خود AMD بسیار زیاد خواهد بود (شاید حتی 100٪ بیشتر).

AMD اعلام نموده رویداد پیش روی این شرکت، فرصتی خواهد بود برای کاربران تا بتوانند از میزان توانایی و مصرف انرژی کارت گرافیک های سری RX 7000 مبتنی بر معماری RDNA 3 آگاه شوند. این شرکت مدعی شده کارت های نوش در زمینه گیمینگ و فراوری محتوا حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

به تازگی هم خبری منتشر شده مبنی بر اینکه RX 7900 XT در مقایسه با پرچم دار کنونی AMD یعنی RX 6900 XT توانایی پردازشی بسیار بیشتری خواهد داشت. اینطور که به نظر می رسد، این کارت نو قرار است به 20 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 مجهز گردد که این میزان 4 گیگابایت بیشتر از حافظه RX 6900 XT و RX 6950 XT است. اینطور که گفته می گردد، ظاهرا AMD در ابتدا می خواسته این کارت را با 24 گیگابایت حافظه اختصاصی راهی بازار کند اما برنامه این شرکت تغییر کرد چرا که ظاهرا AMD می خواهد از یک کارت قدرتمندتر دیگر تحت عنوان RX 7950 XT هم رونمایی کند که به احتمال زیاد 24 گیگابایتی خواهد بود. اگر این خبر حقیقت داشته باشد، رقیب اصلی RTX 4090 انویدیا باید RX 7950 XT باشد.

حال باید تقریبا دو هفته دیگر منتظر بمانیم و ببینیم کارت گرافیک های نو AMD تا چه میزان قدرتمند هستند و آیا می توانند از نماینده های انویدیا ارزش خرید بیشتری داشته باشند یا خیر.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مهر 1401 بروزرسانی: 30 مهر 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2344

به "AMD ماه آینده از گرافیک های سری RX 7000 رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "AMD ماه آینده از گرافیک های سری RX 7000 رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید