50 سکه دوران صفویه در سمنان کشف شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از کشف 50 عدد سکه تاریخی عصر صفوی از یک راکب موتورسیکلت در شهر تاریخی سمنان اطلاع داد.

50 سکه دوران صفویه در سمنان کشف شد

به گزارش خبرنگاران از سمنان،یدالله یحیی پور صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: این سکه ها از نوع مسی بوده و دارای ارزش تاریخی هستند.

وی با اشاره به چگونگی کشف این اشیاء با ارزش تاریخی، گفت: این 50 سکه از سوی ماموران کلانتری 11 سمنان و در حین گشت کشف شدند.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان توضیح داد: ماموران پلیس بعد از مشکوک شدن به این راکب، از وی بازرسی نموده و این سکه ها را کشف می نمایند.

وی از تشکیل پرونده قاچاق و حمل اشیاء تاریخی برای این فرد اطلاع داد و گفت: پرونده این فرد به انضمام 50 سکه مسی و تاریخی کشف شده به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان ارسال شد.

یحیی پور، حمل و خرید و فروش اشیای تاریخی را جرم برشمرد و اضافه نمود: براساس موازین قانونی خرید و فروش اشیاء تاریخی و یا حفاری اماکن تاریخی با هدف یافتن این اشیاء جرم محسوب شده و متخلفین علاوه بر جریمه نقدی و تحویل کامل اشیاء به 6 ماه تا سه سال حبس محکوم می شوند.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه این اشیاء تاریخی در شمار میراث فرهنگی کشور محسوب می شوند، توضیح داد: دادسرا پس از طی مراحل و تشریفات قانونی این اشیاء تاریخی را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تحویل می دهد.

وی اضافه نمود: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز معمولا این اشیاء تاریخی را پس از ثبت رسمی به موزه تحویل می دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 996

به "50 سکه دوران صفویه در سمنان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 سکه دوران صفویه در سمنان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید