5 اصل مهم برای داشتن استایل پاییزی مردانه مجذوب کننده و مناسب

به گزارش تور ایتالیا ارزان، شاید هنوز گرمای تابستان را روی پوستتان حس کنید اما تقویم می گوید که وارد پاییز شده ایم و باید به فکر آماده کردن استایل پاییزی تان باشید. برای این که استایل پاییزی مردانه ای که انتخاب می کنید مجذوب کننده و دل نشین باشد نکاتی وجود دارد که با رعایت آن ها استایل شیک تر و کاربردی تری خواهید داشت. با توجه به تغییرات آب و هوایی و ویژگی های فصل پاییز، نوع و جنس آیتم های پاییزه، نوع لایه بندی لباس ها با یکدیگر و انتخاب و ترکیب رنگ ها، مواردی است که توجه به آن ها در مجذوب کنندهیت و راحتی استایل پاییزه بسیار تاثیر گذار است. در این مطلب نکاتی را که باعث می گردد استایل پاییزه مجذوب کننده تری داشته باشید را با یکدیگر مرور خواهیم کرد. با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید.

5 اصل مهم برای داشتن استایل پاییزی مردانه مجذوب کننده و مناسب

1. وزن و ضخامت آیتم ها

هوای پاییز متغیر و در عین حال معتدل است؛ چنین آب و هوایی مقتضیات خاص خود را می طلبد. در این فصل لباس هایی که انتخاب می کنید نباید سبک و نازک و یا سنگین و ضخیم باشند.

در فصل پاییز به لباس هایی احتیاج دارید که به لحاظ وزن و ضخامت میانه باشند و در عین حال خاصیت ضدآب داشته باشند تا شما را در برابر باران های پاییزی محافظت نمایند. به اسم مثال اگر در زمستان به کاپشن گرم و ضخیم و سنگین احتیاج دارید تا شما را در برابر سرما و بارندگی محافظت کند، در پاییز آپشن محافظت در برابر سرما تعدیل می گردد و بیشتر خاصیت ضدآب بودن اهمیت پیدا می نماید. بنابراین در فصل پاییز به یک آیتم نسبتا نازک تر و سبک تر احتیاج خواهید داشت که جنس ضدآب داشته باشد؛ آیتمی که بتوانید به راحتی آن را در کوله پشتی یا کیف تان حمل کنید و در زمان بارندگی یا بادهای خنک پاییزی آن را بپوشید. بر همین اساس بارانی ها یکی از اصلی ترین و کاربردی ترین آیتم ها در فصل پاییز هستند.

در سوی مقابل هم انتخاب یک تیشرت نخی تابستانه به اسم لایه اصلی استایل، برای فصل پاییز و دمای هوا چندان مناسب نیست و بهتر است به سراغ آیتم هایی کمی کلفت تر و سنگین تر بروید. به اسم مثال آیتم های پنبه ای کلفت، پارچه های تریکوی ضخیم تر، پیراهن های آستین بلند مردانه، و یا تیشرت های آستین بلند.

2. جنس پارچه در آیتم های پاییزی

پاییز فصل مناسبی برای پوشیدن کت ها و ژاکت های چرمی است. این آیتم ها برای بهار و تابستان بیش از حد گرم هستند و برای فصل زمستان هم به مقدار کافی گرم نیستند؛ برترین فصل استفاده از این آیتم های زیبا و شیک فصل پاییز است.

مخمل هم یکی از گزینه های استایل پاییزی محسوب می گردد که برای پاییز 2021 ترند شده است. بسیاری از برندها برای پاییز 2021 اقدام به فراوری کت های مخمل در طرح ها و رنگ های مختلف نموده اند.

ژاکت های جین هم برای استفاده در پاییز مناسبند؛ هم به لحاظ وزن و هم به لحاظ زیبایی این آیتم ها برای لایه بندی در فصل پاییز بسیار کارآمد هستند.

منسوجات فنی یا Technical Textile پارچه هایی هستند که در ساخت آن ها از فناوری های پیشرفته و خاصی استفاده شده و معمولاً برای تهیه لباس های تخصصی و چند منظوره استفاده می شوند. به اسم مثال پارچه گورتکس (goretex) در عین حال که کاملا ضدآب است و دمای بدن را نگه می دارد، جنس بسیار سبکی دارد و برای پاییز فوق العاده است.

پنبه روکش دار یا Waxed cotton هم برای فصل پاییز بسیار مناسب است. چنانچه لایه رویی لباس هایتان را از نوع پنبه روکش دار تهیه کنید، لباستان در عین سبکی، هم ضدآب است و هم بدنتان را در دمای مناسبی نگه می دارد.

برندهایی مانند Karrimor و برند معروف The North Face آیتم های متنوعی را با منسوجات فنی ارائه می دهند که برای استفاده در فصل پاییز فوق العاده اند.

3. لایه بندی

لایه بندی در استایل پاییزی مردانه اصلی ترین کلید محسوب می گردد؛ لایه بندی درست هم به لحاظ کاربردی بودن و هم به لحاظ زیبایی و مجذوب کنندهیت بسیار اهمیت دارد. چنانچه لایه های مختلفی از لباس ها را روی هم بپوشید با توجه به متغیر بودن دمای هوا می توانید لایه های لباس هایتان را کم و زیاد کنید و از سوی دیگر با انتخاب ترکیب های رنگی مجذوب کننده، استایل پاییزه شیک و چشم گیری برای خودتان بسازید.

در یک لایه بندی درست و مناسب باید لباس نازک تر بـه بدنتان نزدیک تر باشد، لباس های نازک را اول بپوشید و سپس انواع ضخیم تر رابه تن کنید.

اگر در لایه بندی مبتدی هستید سیستم سه لایه را برای استایل تان پیاده کنید؛ به این شکل که لباس هایتان به سه لایه بیس، میانی و بیرونی تقسیم بندی می گردد. برای لایه بیس، تی شرت ها و پیراهن های پنبه ای یک گزینه بی عیب و نقص حسوب می شوند. برای لایه میانی می توانید به سراغ جلیقه ها، ژاکت ها و یا پلیورهای تریکو، نخی یا بافتنی بروید و برای لایه بیرونی، یک بارانی، بلیرز، کت چرمی، ژاکت جین، سوییشرت و یا یک کت تک پاییزه را انتخاب کنید. اگر قصد دارید بلوز یقه اسکی را به اسم لایه بیس انتخاب کنید، اولا سعی کنید بلوزی که انتخاب می کنید ضخیم نباشد و از سوی دیگر بهتر است لایه های بعدی تان هم نازک تر و گشادتر باشند تا گرمتان نگردد و احساس خفگی نکنید.

شلوارتان احتیاجی به لایه بندی ندارد، تنها کافیست با توجه به دمای هوا جنس شلوارتان را کمی سنگین و کلفت تر کنید. یک شلوار پارچه ای پنبه ای کلفت بپوشید و یا یک شلوار جین نسبتا کلفت برای استایل پاییزی تان انتخاب کنید.

نکته دیگری که باید به آن دقت کنید این است که تک تک لایه های انتخابی تان را باید با دقت انتخاب کنید؛ چرا که ممکن است مجبور شوید یک یا دو لایه کم کنید. به اسم مثال پیراهنی که به اسم لایه بیس انتخاب می کنید باید با دقت انتخاب گردد، چرا که ممکن است به علت گرمی هوا مجبور شوید دو لایه بیرونی را دربیاورید و دیگران در محل کار یا خیابان شما را با همان لایه بیس تان ببینند.

انتخاب آیتم طرح دار در لایه بندی هم بسیار در مجذوب کنندهیت استایل بسیار موثر است. ترکیب آیتم های ساده و طرح دار می تواند بسیار مجذوب کننده باشد. برای این که استایلتان چشم نواز تر باشد در لایه بندی پوشاک پاییزی تان حداقل یکی از لایه ها را طرح دار انتخاب کنید؛ به اسم مثال پیراهن مردانه چهارخانه ای را به اسم لایه بیس بپوشید یا یک ژاکت طرح دار را به اسم لایه میانی انتخاب کنید.

  • چگونه یک کمد کپسولی پاییزه آماده کنید؟

4. انتخاب کفش

با لایه بندی لباس هایتان می توانید مشکل گرم و سرد شدن هوا و بارندگی را حل کنید اما در مورد کفش این امکان وجود ندارد. کفشی که انتخاب می کنید باید جوری باشد که اگر در حالی که در خیابان هستید ناگهان هوا بارانی شد کفش تان خراب نگردد و جوراب هایتان نم نگیرند. به همین دلیل کفش های مردانه جلو باز یا کتانی های پارچه ای انتخاب خوبی برای فصل پاییز نیستند. برای این که استایلتان کاملا کاربردی باشد برای کفش بهتر است به سراغ چکمه و نیم بوت های چرم بروید. کتانی های غیر پارچه ای که دوخت مناسب و ضدآب دارند هم آیتم های مناسبی برای فصل پاییزند.

همانطور کـه لباس های خود را هر روز یا هر چند روز یکبار عوض می کنید، بـه کفش هایتان هم استراحت دهید و آن ها را چند روز پشت سر هم نپوشید. بـه ویژه در روزهای پاییزی و سرد کـه ممکن اسـت خیس یا گل آلود شوند، بهتر اسـت کـه فرصت خشک شدن بـه کفش بدهید.

5. ترکیب رنگ ها

این که چه گروه های رنگی را برای استایل پاییزی تان انتخاب کنید کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. تنها نکته ای که باید رعایت کنید هارمونی و هماهنگی رنگ آیتم هایی ست که در استایلتان انتخاب می کنید. به ویژه اگر تصمیم گرفته اید لباس هایتان را لایه بندی کنید و لایه لایه بپوشید، حتما به هارمونی و هماهنگی رنگ آیتم ها دقت کنید. سعی کنید دو آیتم که در لایه بندی انتخاب می کنید هم رنگ نباشند چرا که استایلتان یکنواخت و کسل نماینده خواهد شد. اگر هم می خواهید استایل مونوکروم داشته باشید تناژ های روشن و تیره یک گروه رنگی را با یکدیگر ست کنید.

  • چگونه لباس هایی با رنگ های مختلف را باهم ست کنیم؟

اگر تمایل دارید استایلتان پاییزی تر گردد به سراغ رنگ هایی بروید که تداعی نماینده طبیعت زیبای فصل پاییز هستند و این رنگ های مجذوب کننده را با یکدیگر ترکیب کنید. به اسم مثال ترکیب گروه رنگی قهوه ای و کرم با رنگ های نارنجی، خردلی، قرمز و یا سبز جلوه ای پاییزی و دوست داشتنی به استایل شما می دهد.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تمامی نکاتی را که در مجذوب کنندهیت و کارآمدی یک استایل پاییزی مردانه موثرند مورد آنالیز قرار دهیم. در نهایت انتخاب استایل پاییزی چشم نواز و در عین حال کاربردی و راحت خیلی سخت نیست. تنها کافیست که آب و هوای متغیر فصل پاییز را در نظر بگیرید و با دقت در انتخاب آیتم ها، استایلتان را طوری بسازید که ضمن زیبایی ظاهری، انعطاف لازم را داشته باشند.

منابع: apetogentleman, stylesofman

منبع: دیجی استایل
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2007

به "5 اصل مهم برای داشتن استایل پاییزی مردانه مجذوب کننده و مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 اصل مهم برای داشتن استایل پاییزی مردانه مجذوب کننده و مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید